dimarts, 19 de novembre del 2024

Dijous 21 de novembre faig una xerrada sobre ultradreta a Catalunya, Espanya i Europa a Sant Esteve de Palutordera


El proper dijous 21 de novembre a les 19 hores faig una xerrada i col·loqui sobre el creixement de l'extremadreta a Catalunya, Espanya i Europa i com fer-hi front al Teatre Pare Casals de Sant Esteve de Palautordera. Entrada lliure.



dilluns, 18 de novembre del 2024

El meu perfil a Bluesky. Em segueixes? En principi jo també seguiré a aquells que em segueixin

Tal com estan anant les coses, fa uns dies vaig decidir obrir un compte o perfil a Bluesky. Pots seguir-me clicant aquí.  @xrius1.bsky.social . És el mateix nom que tinc a Twitter (@xrius1), vull dir a X, i del meu compte de gmail. Així que ara estic a les dues xarxes socials. Tinc les més absolutes discrepàncies amb el propietari de "X",  però crec que és un error sortir ara de l'antic Twitter.

En principi seguiré a tots els que me segueixin.

dissabte, 9 de novembre del 2024

Dos mil ultras asisten a la manifestación convocada en Ferraz por Núcleo Nacional, grupo surgido hace un año de las protestas de Noviembre Nacional. Al terminar se han producido incidentes y cargas policiales

                                             


Inicio de la manifestación en la Plaza España



Dos mil personas, según la Delegación del Gobieno, han asistido a la manifestación ultra de esta noche en Madrid que ha terminado con incidentes a pocos metros de la sede del PSOE en la calle Ferraz. Manifestación que fue convocada hace semanas , antes de la dana de Valencia, con motivo del aniversario de las protestas del llamado "Noviembre Nacional" del pasado año. La movilización, que inicialmente se convocó para protestar contra el proyecto de ley de regularización de inmigrantes y contra el llamado Régimen del 78, ha mutado parcialmente de objetivos tras la dana de Valencia, pidiéndose ahora la dimisión de Pedro Sánchez a quien paradójicamente responsabilizan de las muertes y destrozos de la inundaciones de la semana pasada, cuando la administración que fue manifiestamente negligente fue la autonómica.

En la cabecera de la marcha portaban una pancarta con el lema "Por un cambio nacional. Abajo el régimen del 78" seguida de otra confeccionada esta semana que decía "Sólo el pueblo salva al pueblo. Valencia, España está con vosotros". Debo decir que la consigna de "Sólo el pueblo salva al pueblo", asumida desde la dana de Valencia por la ultraderecha, era propia de grupos de izquierdas e independentistas como la CUP y movimientos anti desahucios. El ex dirigente de Democracia Nacional, Enrique Lemus, uno de los líderes de Núcleo Nacional, sin capucha ni pasamontañas, iba en la cabeza de la manifestación coordinando el servicio de orden propio y coordinándose con los mandos de la Policía Municipal y la UIP de la Policía Nacional.

Y como ya anunciaba yo hace unos días, a la manifestación y concentración han asitido también otros grupos como España 2000, Democracia Nacional, Devenir Europeo o Falange, en el actual contexto de buena relación entre los distintos grupos ultras más allá de Vox. Dado que eran dos mil los participantes, parece evidente que también han asistido simpatizantes o militantes de Vox pese a que su grupo juvenil, Revuelta, no ha apoyado la convocatoria. Hay que decir que esta última semana en diversas ciudades militantes de Núcleo Nacional, España 2000 y Vox han coincidido recogiendo unidos en los mismos locales del ámbito "patriota" y ultra ayuda para Valencia.

Esta participación de miembros de distintos grupos ya ocurrió en la manifestación convocada por las dos Falanges el pasado viernes 25 de octubre en la que estuvo presente también Democracia Nacional y numerosos militantes de Núcleo Nacional, España 2000 y ultras del fútbol.

La manifestación de hoy ha comenzado poco después de las 20 horas en la Plaza España y parcialmente encapsulados por los antidisturbios de la UIP de la Policía Nacional, ha recorrido la calle Princesa, produciéndose unas carreras y zarandeos o agresiones a la altura de Marqués de Osuna, siguiendo Después por Marqués de Urquijo y deteniéndose en la esquina con Ferraz junto a la iglesia del Inmaculado Corazón donde había el cordón policial. 

A lo largo de la manifestación se han gritado consignas como "Aquí están los nacionalistas", "España cristiana y no musulmana", "Pedro Sánchez hijo de puta", "Pedro Sánchez dimisión", "Si tienes un hijo subnormal que entre en la Policía Nacional", "Afolf Hitler tenía razón", "Marlasca judío...", "Sieg Heil" o "Con los moros no teneis cojones". Y en reiteradas ocasiones se ha cantado el Cara al sol y Primaveras de la División Azul.

Al llegar a Ferraz ha intervenido el dirigente de Núcleo Nacional, que habitualemente se oculta con un pasamontañas que usa el sobrenombre de "Una Rana Baneada", afirmanado que "el énemigo es ese que todos conoceis, esa élite internacional de la que todos sabemos", que ha generado que algunos miltantes gritaran:"¡los judíos!". Y ha añadido que "esa élite que dirige a nuestros políticos, a los medios de comunicación, y nos están abandonando. Ya lo hemos visto con la mierda de la plandemia del Covid, como nos trataron." Y tras referirse a la tragedia de La Palma con el volcán y a lo ocurrido en Valencia, concluyó afirmando "los dirigentes están contra el pueblo, sólo el pueblo salva al pueblo".

Tras dicha intervención y con bengalas encendidas, a las 22'30 se han producido lanzamientos de objetos y se han tirado al suelo vallas de separación y quemado dos contenedores, realizando diversas cargas la Policía Nacional y alguna detención. A las 23 horas la situación ya era de normalidad en los alrededores de Ferraz. Hay que decir que algunos manifestantes increparon o agredieron a la prensa. El PSOE rechazó la manifestación ultra que calificó en un tuit de "marcha negra" 

Núcleo Nacional, legalizado como asociación, según explica en su web propone fomentar la natalidad y la familia tradicional, proteger la raza y la cultura, rechazar "el relativismo ateo preservando los valores cristianos", sanidad y educación pública de calidad "sólo para nuestro pueblo", no para los extranjeros,  un modelo económico y  productivo cercano a los que proponía el falangismo, desprecio a la élite internacional, rechazo a la deuda económica, y defensa de la unidad de España. Tiene pués un ideario cercano al falangismo y al franquismo, pero su estética y sus consignas son las propiea de la extrema derecha neonazi. Pese a que podía pensarse que Núcleo Nacional, grupo como he dicho surgió tras las protestas de hace un año y legalizado en enero, era un intento más de articular la ultraderecha extraparlamentaria como otros anteriores que fracasaron como el Hogar Social Madrid, los grupos de Madrid Seguro o Bastión Frontal, de momento parece que se consolida y además consigue que otros grupos y partidos ultras se sumen a sus manifestaciones sin quitarle el protagonismo.



Isabel Medina Peralta con Devenir Europeo
Enrique Lemus, ex DN y muchos otros grupos, cara pública de Núcleo Nacional 

Las organizadoras  del rezo diario del rosario desde hace un año ante la iglesia del Inmaculado Corazón de María de la esquina de Ferraz con Marqués de Urquijo con José Luis Corral del Movimiento Católico Español, pidiendo la dimisión de Pedro Sánchez. De momento Dios no les escucha.
Los primeros incidentes









                            Carlos Paz
Democracia Nacional, vemos a Pablo Lucini entre las dos pancartas




Guillermo Rocafort al comenzar el lanzamiento de objetos y tirada al suelo de las vallas





El dirigente de Núcleo Nacional que usa el apodo de "Una Rana Baneada" haciendo su parlamento al llegar a Ferraz








El dirigente de Democracia Nacional, Pedro Chaparro

diumenge, 3 de novembre del 2024

Polítics i monarques enfangats i els errors de Sánchez. El Triangle

 

Xavier Rius Sant, El Triangle 3 de novembre de 2024

La ciutat d’Alzira, fundada pels àrabs fa més de mil anys, es deia inicialment Aljazira, que en àrab significa “la illa” o “la península”. Aljazira és el nom de la cadena de televisió àrab que agafa nom de la península de l’estat qatarià. Si els àrabs anomenaren així l’actual capital de la comarca de la Ribera Alta, va ser perquè quan el riu Xúquer i els seus afluents con el Magre i el Barranc de la Barxeta incrementaven el seu cabal i es desbordaven, la ciutat que, a més estava protegida per les muralles que hi van construir, emergia com una illa en mig de l’aigua i les terres que quedaven inundades o cobertes per l’agua i el fang.

En aquell temps no hi havia zones inundables totalment construïdes i urbanitzades, centres comercials amb pàrquings subterranis i carreteres, autovies ni vies de tren que dificultaven l’evacuació de l’aigua cap el mar. Evidentment la responsabilitat de construir, urbanitzar i fer carreteres i vies de tren mal dissenyades a zones inundables del País Valencià és de tots els governs de diferents colors que han governat Espanya, la Generalitat Valenciana i els ajuntaments. I de no haver construït claveguerams amb una capacitat per cabdals extraordinaris, també.

Convido als lectors a passejar pel carrer Cartellà de Barcelona que va d’Horta fins la Plaça de Virrei Amat, passant en aquell punt a dir-se Riera d’Horta, i podrà comprovar com molts dels portals de les cases i comerços d’edificis del carrer Cartellà construïts abans dels anys noranta tenen en les dues bandes del portal unes barres de ferro amb guies que es posaren allà per que quan plovia molt a Collserola, la Vall d’Hebron, al Carmel i el Guinardó, els veïns posaven una planxa de fusta d’un metro d’alçada, ja que sovint el clavegueram es desbordava i així evitaven que s’inundessin els portals, garatges i baixos dels edificis. L’última d’aquestes inundacions que deixaren al carrer Cartellà imatges de baixos inundats i cotxes amuntegats, van tenir lloc el setembre de 1978. I una de les primeres actuacions de Narcís Serra com alcalde va ser la canalització subterrània de la riera. I el 2009 es construí el Dipòsit Fluvial de les Rieres d’Horta, que s’omplirà en episodis de pluja intensa com un embassament soterrani, les aigües del qual s’utilitzen després pel rec de parcs i neteja de carrers. Així doncs, tot i que el canvi climàtic ens donarà sorpreses, si es fan bé les coses, aquestes catàstrofes de la pluviometria mediterrània poden mitigar-se o suavitzar-se. I lamentablement per responsabilitat de totes les administracions, a València les obres d’enginyeria han anat en molts llocs en sentit contrari al que demandava l’orografia i la pluviometria extrema. Centres comercials en zones inundables, i cases i blocs de pisos prop del torrents i barrancs.

Però evidentment tot i que amb les pluges de dimarts passat les destrosses materials haguessin sigut quantioses, sí que hi ha hagut una responsabilitat de la Generalitat Valenciana de Carlos Mazón que no va activar l’alerta als telèfons i als mitjans de comunicació fins passades les vuit del vespre, quan a les cinc de la tarda ja se sabia que havien caigut cinc-cents litres en les capçaleres de rius i torrents i que aquesta aigua arribaria en un parell o tres d’hores a les comarques afectades.

D’altra banda, crec que, més enllà de la negligència de la Generalitat de no donar l’alarma a temps, cosa que ha provocat un nombre de morts que superarà en molt al que ara coneixem, hi ha hagut una negligència del Govern central de Pedro Sánchez de no atrevir-se a declarar l’Estat d’Alarma i centralitzar la direcció de totes les tasques de rescat que, d’haver-se fet dimecres hagués agilitzat l’arribada de l’ajuda i el ràpid desplegament de l’Exèrcit, més enllà dels primers cinc-cents membres de la Unitat Militar d’Emergències que va demanar Mazón. També hagués permès el ràpid desplegament de bombers i serveis de salvament de tot Espanya, molts dels quals, com en el cas dels bombers i helicòpters catalans, Mazón inicialment va rebutjar.

Hores d’ara amb milers de persones que ho han perdut tot i les infraestructures de comunicacions, vialitat i subministrament de serveis bàsics destruïdes, i centenars de cadàvers per recuperar del pàrquings negats, resulta incompressible que ni la Generalitat Valenciana no hagi declarat la Zona d’Emergència Catastròfica que preveu la Llei 13/2010 de la Comunitat Valenciana, ni el Govern Central, assumint les competències, hagi declarat l’Estat d’Alarma. Evidentment ha pesat molt en l’espera de Pedro Sánchez l’evitar un enfrontament amb el PP i la pretensió de no semblar que volia treure competències a la Generalitat, més quan sectors del PP i Vox van rebutjar o criticar les restriccions imposades durant la COVID. Recordem Ayuso permetent que obrissin els bars i restaurants amb allò que “Madrid és llibertat!”, i Vox recorrent i tombant al Tribunal Constitucional l’Estat d’Alarma.

Diumenge al migdia el Rei Felip VI, la Reina i els presidents Pedro Sánchez i Carlos Mazón han anat a Paiporta on els veïns denuncien que els hi falta de tot, i s’han produït les escenes que tots hem vist. I si bé inicialment semblava que era una protesta sorgida espontàniament dels veïns, observant les imatges es veu que coneguts ultres valencians, alguns sense amagar la seva simbologia en les samarretes o en els seus tatuatges com el de l’home que parla amb el Rei lluint tatuat el número 88 que significa Heil Hitler, són els qui han escalfat l’ambient llençant objectes i fang. També sembla que Revuelta, el grup juvenil vinculat a Vox hi ha jugat un paper destacat. Però més enllà de quina part de la responsabilitat del llançament de fang i insults als dos presidents i al monarca sigui de la ultradreta juvenil de Vox i de la valenciana neonazi, crec que Pedro Sánchez s’ha equivocat marxant del lloc abans que el Rei i Mazón. I és que el Rei apartant el paraigua amb el que els escortes el protegien i anant a parlar amb qui els escridassaven ha assumit un lideratge que políticament el beneficia. I Mazón quedant-se darrera seu i no marxant també ha donat la imatge de ser un polític madur que assumeix las crítiques.

 Llegir al Triangle en català

 

 Xavier Rius Sant, periodista, El Triangle, 3 de noviembre de 2024

La ciudad de Alzira, fundada por los árabes hace más de mil años, se llamaba inicialmente Aljazira, que en árabe significa «la isla» o «la península». Aljazira es el nombre de la cadena de televisión árabe que toma nombre de la península del estado qatarí. Si los árabes llamaron así a la actual capital de la comarca de la Ribera Alta, fue porque cuando el río Júcar y sus afluentes con el Magro y el Barranco de la Barxeta incrementaban su caudal y se desbordaban, la ciudad que, además estaba protegida por las murallas que construyeron, emergía como una isla en medio del agua y las tierras que quedaban inundadas o cubiertas por el agua y el barro.

Por aquel entonces no había zonas inundables totalmente construidas y urbanizadas, centros comerciales con parkings subterráneos y carreteras, autovías ni vías de tren que dificultaban la evacuación del agua hacia el mar. Evidentemente la responsabilidad de construir, urbanizar y realizar carreteras y vías de tren mal diseñadas en zonas inundables del País Valenciano es de todos los gobiernos de diferentes colores que han gobernado España, la Generalitat Valenciana y los ayuntamientos. Y de no haber construido alcantarillado con una capacidad para capitales extraordinarios, también.

Invito a los lectores a pasear por la calle Cartellà de Barcelona que va de Horta hasta la Plaza de Virrei Amat, pasando en ese punto a llamarse Riera de Horta, y podrá comprobar cómo muchos de los portales de las casas y comercios de edificios de la calle Cartellà construidos antes de los años noventa tienen en las dos bandas del portal unas barras de hierro con guías que se pusieron allí para que cuando llovía mucho en Collserola, Vall d’Hebron, Carmel y Guinardó, los vecinos pusieran una plancha de madera de un metro de altura, ya que a menudo el alcantarillado se desbordaba y así evitaban que se inundasen los portales, garajes y bajos de los edificios. La última de estas inundaciones que dejaron en la calle Cartellà imágenes de bajos inundados y coches amontonados, tuvieron lugar en septiembre de 1978. Y una de las primeras actuaciones de Narcís Serra como alcalde fue la canalización subterránea de la riera. Y en 2009 se construyó el Depósito Fluvial de las Rieras de Horta, que se llenará en episodios de lluvia intensa como un embalse subterráneo, cuyas aguas se utilizan después para el riego de parques y limpieza de calles. Así, aunque el cambio climático nos dará sorpresas, si se hacen bien las cosas, estas catástrofes de la pluviometría mediterránea pueden mitigarse o suavizarse. Y lamentablemente por responsabilidad de todas las administraciones, en Valencia las obras de ingeniería han ido en muchos sitios en sentido contrario a lo que demandaba la orografía y la pluviometría extrema. Centros comerciales en zonas inundables, y casas y bloques de pisos cerca de los torrentes y barrancos.

Pero evidentemente aunque con las lluvias del pasado martes los destrozos materiales hubieran sido cuantiosos, sí ha habido una responsabilidad de la Generalitat Valenciana de Carlos Mazón que no activó la alerta en teléfonos y medios de comunicación hasta pasadas las ocho de la tarde, cuando a las cinco de la tarde ya se sabía que habían caído quinientos litros en las cabeceras de ríos y torrentes y que esa agua llegaría en un par o tres horas a las comarcas afectadas.

Por otra parte, creo que, más allá de la negligencia de la Generalitat de no dar la alarma a tiempo, lo que ha provocado un número de muertes que superará en mucho a lo que ahora conocemos, ha habido una negligencia del Gobierno de Pedro Sánchez de no atreverse a declarar el Estado de Alarma y centralizar la dirección de todas las labores de rescate que, de haberse realizado el miércoles hubiera agilizado la llegada de la ayuda y el rápido despliegue del ‘Ejército, más allá de los primeros quinientos miembros de la Unidad Militar de Emergencias que pidió Mazón. También hubiera permitido el rápido despliegue de bomberos y servicios de salvamento de toda España, muchos de los cuales, como en el caso de los bomberos y helicópteros catalanes, Mazón rechazó inicialmente.

En la actualidad con miles de personas que lo han perdido todo y las infraestructuras de comunicaciones, vialidad y suministro de servicios básicos destruidas, y cientos de cadáveres por recuperar de los parkings inundados, resulta incompresible que ni la Generalitat Valenciana haya declarado la Zona de ‘Emergencia Catastrófica que prevé la Ley 13/2010 de la Comunidad Valenciana, ni el Gobierno Central, asumiendo las competencias, haya declarado el Estado de Alarma. Evidentemente ha pesado mucho en la espera de Pedro Sánchez el evitar un enfrentamiento con el PP y la pretensión de no parecer que quería quitar competencias a la Generalitat, más cuando sectores del PP y Vox rechazaron o criticaron las restricciones impuestas durante la COVID . Recordemos a Ayuso permitiendo que abrieran los bares y restaurantes con lo de que “¡Madrid es libertad!”, y Vox recorriendo y tumbando en el Tribunal Constitucional el Estado de Alarma.

El domingo al mediodía el Rey Felipe VI, la Reina y los presidentes Pedro Sánchez y Carlos Mazón han acudido a Paiporta donde los vecinos denuncian que les falta de todo, y se han producido las escenas que todos hemos visto. Y si bien inicialmente parecía que era una protesta surgida espontáneamente de los vecinos, observando las imágenes se ve que conocidos ultras valencianos, algunos sin esconder su simbología en las camisetas o en sus tatuajes como el del hombre que habla con el Rey luciendo tatuado el número 88 que significa Heil Hitler, son quienes han calentado el ambiente lanzando objetos y barro. También parece que Revuelta, el grupo juvenil vinculado a Vox ha jugado un papel destacado. Pero más allá de qué parte de la responsabilidad del lanzamiento de barro e insultos a los dos presidentes y al monarca sea de la ultraderecha juvenil de Vox y de la valenciana neonazi, creo que Pedro Sánchez se ha equivocado marchándose antes que el Rey y Mazón. Y es que el Rey apartando el paraguas con el que los escoltas le protegían y yendo a hablar con quien les abucheaban ha asumido un liderazgo que políticamente le beneficia. Y Mazón quedándose detrás suyo y no marchándose también ha dado la imagen de ser un político maduro que asume las críticas.


dimecres, 30 d’octubre del 2024

DEMOCRACIA NACIONAL Y NÚCLEO NACIONAL QUIEREN REPETIR LAS PROTESTAS EN FERRAZ DE HACE UN AÑO. Las dos Falanges que han anunciado su unificación tras el éxito de la manifestación del viernes, aportarán militantes a las protestas de los días 2 y 9, si bien sus próximos actos serán el homenaje a Ramiro de Ledesma del dia 1 y a José Antonio del 20N. Vanguardia, nuevo partido impulsado por los concejales salidos de Hacer Nación de Velilla de San Antonio, apoyan las protestas en Ferraz

Días antes de cumplirse el aniversario de las protestas de muchas noches en la calle Ferraz ante la sede del PSOE contra la ley de amnistía, los partidos y grupos de ultraderecha extraparlamentaria están realizando diversas convocatorias para los sábados de noviembre, en las que parece que, como ocurrió el pasado viernes en la manifestación convocada por la juventudes de Falange en Madrid, asistirán también militantes y dirigentes de otros grupos. Pero los lemas de estas protestas ya no serán el rechazo a la ley de amnistía, sino contra la política migratoria del PSOE y PP con motivo de la admisión a trámite de la proposición de lesy ciudadana para regularizar una parte imporantan de los inmigrantes sin papeles que se encuentan en España.   

La primera de estas concentraciones en Ferraz la convoca Democracia Nacional para el próximo sábado. Y la segunda, que posiblemente tendrá más asistencia, será del grupo emergente Núcleo Nacional, surgido del movimiento o amalgama del Noviembre Nacional de hace una año, que tuvo el éxito que tuvo gracias al apoyo y participación inicial de Vox y de sectores del PP. El nuevo partido Vanguardia, ya legalizado, impulsado por los concejales de Velilla de San Antonio que se presentaron por Hacer Nación, apoyan dicha convocatoria.





Estas dos convocatorias se realizan después de la exitosa manifestación  del pasado viernes 25 de octubre en Madrid a la que asitieron más de quinientas personas, convocada por la Juventudes de las dos Falanges en favor de la expulsión de inmigrantes. A la misma también asistieron militantes de Democracia Nacional, del entorno de los Ultrasur y del mismo Núcleo Nacional. 

Imágenes de la manifestación de las Juventudes de la Falange del pasado viernes 

Como he dicho antes, los Jefes Nacionales de Falange Española de las JONS y La Flange-FE, Norberto Pico y Manuel Andrino, anunciaron ayer el inicio del proceso de unificaión de ambas formaciones. Dicho partidos políticos, tras años de divisón comenzaron a concurrir electoralmente unidas con motivo de las elecciones europeas de 2019.  Ambas formaciones han convocado un acto pora el viernes 1 de noviembre con motivo del aniversario d ela muerte de uno de sus fundadore, Ramiro de Ledesma. Con motivo del 20-N, aniversario de la muerte de José Antonio preparan otra convocatoria. 

                 


                                                           


k

dimecres, 23 d’octubre del 2024

ANTISEMITISME i ISLAMOFÒBIA, CONCEPTES SENSE SENTIT. S'ACUSA D'ANTISEMITA A QUI CRITICA LES POLÍTIQUES GENOCIDES D'ISAREL, I D'ISLAMÒFOB A QUI CRITICA QUE LES SOCIETATS ISLÀMIQUES NO TINGUIN PORTA DE SORTIDA I ES PERSEGUEIXI ALS APÒSTATES, SOBRETOT DONES, AMB LES ESQUERRES QUE NO HO CRITIQUEN. Ho explico al Triangle


Coincidint any l’any nou jueu i el dia del Yom Kipur, les entitats jueves de Catalunya van denunciar que els jueus estan patint un antisemitisme com mai fins ara havien vist. Es refereixen a les manifestacions i crítiques que es fan per l’actuació de l’exèrcit israelià a Gaza, Cisjordània i el Líban. Unes accions militars que duren ja un any i que no només han provocat la mort de desenes de milers de civils, sinó també de sanitaris i periodistes, vulnerant reiteradament Israel totes les convencions sobre el dret humanitari, atacant també als cascos blaus desplegats al Líban.

Argumenten que els qui critiquem Israel per la seva actuació des del 7 d’octubre no hem condemnat els segrestos i assassinats perpetrats per Hamàs aquell dia, afirmació que en la majoria de casos és falsa. Confonen la contextualització de les causes que van motivar aquella resposta brutal de Hamàs —tenir dos milions de palestins reclosos dins la franja sense possibilitat de sortir-ne ni esperança—, amb defensar la brutalitat dels seus actes. Afirmar com dic que si no es dona una proposta viable de futur del palestins que no sigui quedar-se tancats al gueto, és previsible que es revoltin violentament, no és defensar aquestes respostes. És senzillament com fa un sociòleg, criminòleg, preveure que aquest resposta en un moment o altre esclatarà.

Com a periodista que vaig viure els conflictes dels Balcans, la societat israeliana em recorda a la sèrbia dels anys noranta. El serbis certament van ser massacrats diversos cops fa uns segles. L’última vegada a la Segona Guerra Mundial a mans dels nazis alemanys i els ustatxes croates que van exterminar en al camp de de Jasenovac entre cinquanta i cent mil serbis i gitanos. I quan a Sarajevo o a Kosovo el anys noranta jo preguntava a serbis partidaris de Milosevic pel brutal setge que patia la capital de Bòsnia o per les matances de civils, em responien parlant dels avantpassats què feia seixanta anys o tres segles havien estat massacrats. El mateix passa amb Israel en que, com el nen que va ser maltractat durant la infància i que té dificultats per empatizar amb els altres, creu que els qui li porten la contrària d’adult són els mateixos o la continuació dels que el van agredir de nen. I com passa des de la creació no consensuada de l’estat d’Israel que es va fer desplaçant els habitants d’aquelles terres, confonen la crítica a les polítiques d’Israel o fins i tot a la seva legitimitat amb la voluntat de destruir-los i aniquilar-los com com va fer Hitler. Per això considero que el terme ‘antisemitisme’ que s’utilitza per desqualificar als qui critiquem a Israel o les seves polítiques no és vàlid.

Un altra terme que també evito utilitzar és el d’‘islamofòbia’. Fòbia es un temor irracional vers alguna cosa. Es considera islamofòbia el rebuig i l’hostilitat vers les persones musulmanes o originaries de països de islàmics. Però aquest terme s’està aplicament de manera genèrica contra les persones que critiquen la regressió de drets vers les dones que s’està donant als països islàmics i com aquests valors reaccionaris s’estan implantat també a Europa. A Catalunya s’ha acusat d’islamòfobes a les escriptores Najat El Hachmi o Mimunt Hamido, una dona de Melilla que va viure molts anys que Girona, autora del llibre “No nos taparán”, que critiquen els silenci de les esquerres vers l’islamisme que creix. Critiquen unes esquerres que es mobilitzen per un transsexual de l’altra punta del món, però es neguen a reconèixer l’infern que pateixen moltes dones i moltes nenes a Catalunya i a Europa on se’ls ha negat el dret d’anar sense vel, a no fer ramadà o a aparellar-se amb un no musulmà, fet prohibit per l’islam.

Paradigmàtic d’aquests temps en que et poden acusar d’islamòfob o d’antisemita, és el cas de la periodista francesa Zineb El Rhazoui, redactora de Charlie Hebdo, que en no ser a la redacció el 7 de gener de 2015 va ser dels pocs redactors que van sobreviure l’atemptat. Per la seva crítica al fanatisme islàmic el novembre de 2019 va rebre el premi Simone-Veil Elles de França. Però fa uns mesos Valerie Pecresse, presidenta de la regió d’Illa de França, que és qui l’atorgà, li va retirar el guardó per la seva postura crítica amb l’ocupació israeliana a la Franja de Gaza i per les crítiques a la resposta als atac del 7 d’octubre. Pecresse acusà El Rhazoui de banalitzar l’Holocaust.


                      


Coincidiendo con el año en el nuevo judío y el día del Yom Kipur, las entidades judías de Catalunya denunciaron que los judíos están sufriendo un antisemitismo como nunca hasta ahora habían visto. Se refieren a las manifestaciones y críticas que se realizan por la actuación del ejército israelí en Gaza, Cisjordania y Líbano. Unas acciones militares que duran ya un año y que no sólo han provocado la muerte de decenas de miles de civiles, sino también de sanitarios y periodistas, vulnerando reiteradamente Israel todas las convenciones sobre el derecho humanitario, atacando también a los cascos azules desplegados en Líbano.


Argumentan que quienes criticamos a Israel por su actuación desde el 7 de octubre no hemos condenado los secuestros y asesinatos perpetrados por Hamás ese día, afirmación de que en la mayoría de casos es falsa. Confunden la contextualización de las causas que motivaron aquella respuesta brutal de Hamás -tener dos millones de palestinos recluidos en la franja sin posibilidad de salir ni esperanza-, con defender la brutalidad de sus actos. Afirmar cómo digo que si no se da una propuesta viable de futuro de los palestinos que no sea quedarse encerrados en el gueto, es previsible que se subleven violentamente no es defender estas respuestas. Es sencillamente como hace un sociólogo, criminólogo, prever que esta respuesta en un momento u otro estallará.

Como periodista que viví los conflictos de los Balcanes, la sociedad israelí me recuerda a la serbia de los noventa. Los serbios ciertamente fueron masacrados varias veces hace unos siglos. La última vez en la Segunda Guerra Mundial a manos de los nazis alemanes y los ustachas croatas que exterminaron en el campo de de Jasenovac entre cincuenta y cien mil serbios y gitanos. Y cuando en Sarajevo o en Kosovo en los años noventa yo preguntaba a serbios partidarios de Milosevic por el brutal cerco que sufría la capital de Bosnia o por las matanzas de civiles, me respondían hablando de los antepasados ​​que hacía sesenta años o tres siglos habían sido masacrados. Lo mismo ocurre con Israel en que, como el niño que fue maltratado durante la infancia y que tiene dificultades para empatizar con los demás, cree que quienes le llevan la contraria de adulto son los mismos o la continuación de quienes le agredieron de niño. Y como ocurre desde la creación no consensuada del estado de Israel que se hizo desplazando a los habitantes de aquellas tierras, confunden la crítica a las políticas de Israel o incluso su legitimidad con la voluntad de destruirlos y aniquilarlos como hizo Hitler. Por eso considero que el término ‘antisemitismo’ que se utiliza para descalificar a quienes criticamos a Israel o sus políticas no es válido.

Otro término que también evito utilizar es el de ‘islamofobia’. Fobia es un temor irracional hacia algo. Se considera islamofobia el rechazo y hostilidad hacia las personas musulmanas u originarias de países de islámicos. Pero este término se está aplicando de forma genérica contra las personas que critican la regresión de derechos hacia las mujeres que se está dando en los países islámicos y cómo estos valores reaccionarios se están implantando también en Europa. En Cataluña se ha acusado de islamófobas a las escritoras Najat El Hachmi o la melillense Mimunt Hamido, que vivió muchos años que Girona, autora del libro «No nos taparán», que critican el silencio de las izquierdas hacia el islamismo que crece . Critican a unas izquierdas que se movilizan por un transexual de la otra punta del mundo, pero se niegan a reconocer el infierno que sufren muchas mujeres y muchas niñas en Cataluña y en Europa donde se les negó el derecho de ir sin velo, a no hacer ramadán o a emparejarse con un no musulmán, prohibido por el islam.

Paradigmático de estos tiempos en que te pueden acusar de islamófobo o antisemita, es el caso de la periodista francesa Zineb El Rhazoui, redactora de Charlie Hebdo, que al no estar en la redacción el 7 de enero de 2015 fue de los pocos redactores que sobrevivieron al atentado. Por su crítica al fanatismo islámico en noviembre de 2019 recibió el premio Simone-Veil Elles de Francia. Pero hace unos meses Valerie Pecresse, presidenta de la región de Isla de Francia, que es quien lo otorgó, le retiró el galardón por su postura crítica con la ocupación israelí de la Franja de Gaza y por las críticas a la respuesta a los ataques del 7 de octubre. Pecresse acusó a El Rhazoui de banalizar el Holocausto.

diumenge, 20 d’octubre del 2024

Un miler d'antifeixistes es manifesten a Ripoll en favor del Casal La Metxa, per denunciar les sancions que imposa l'Ajuntament, i contra Aliança Catalana i el feixisme

                                         

 Un miler d'antifeixistes s'han manifestat aquest migdia a Ripoll per protestar contra les sancions imposades per l'Ajutament a militants antifeixistes per enganxar cartells i pel tancament del Casal la Metxa, entitat que ha tornat a reobrir si bé té les seves activitats reduïdes. La majoria dels manifestant pertanyien a l'antifeixista independentista i als casals populars, alguns d'ells vinculats o propers a la CUP. El diputat al Parlament per Girona, Dani Cornellà, hi ha participat. 

La manifestació ha començat cap a les dotze a la plaça de l'Ajuntament i el Monestir, acabant al Parc de la Devesa. L'alcaldessa d'Aliança Catalana, Sílvia Orriols i la majoria de regidors del partit han estat observant la concentració inicial des de la plaça a l'altra banda del dispositiu de Mossos, els quals han seguit la manifestació amb quatre furgones sense que s'hagin produït incidents.

Entre els crits que s'han fet destaquen els de "Contra el feixime, acció directa!","Fora feixistes dels nostres pobles", "No, no no nazis no!", "Pim, pam pum, no en quedarà ni un!", "No trauran la Metxa dels carrers!", "Ripoll serà la toba del feixisme!", "La Metxa,la volen apagar!" , "Poder Popular!", "Nativa o estrangera la mateixa classe obrera!",, alguna en favor de Palestina i alguns relatius a la persona de Sílvia Orriols.   




.


Sílvia Orriols observant la concentració














no