Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris govern. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris govern. Mostrar tots els missatges

dimecres, 8 de gener del 2020

JA TENIM GOVERN, APROFITEM-HO. Analitzo en aquest vídeo el moment històric del govern de coalició PSOE-Podemos, el fet que Iglesias hagi afirmat en el Ple d'investidura que hi ha presos polítics, l'oportunitat única que significa per destensionar i buscar una sortida i la necessitat que ERC i JuntsxCat abandonin l'independentisme màgic. Afirmo, també, que amb Ciudadanos i una Arrimadas incendiària, i un PP que s'acosta a un Vox que se sent més fort, si es desaprofita aquesta oportunitat vindrà un nou "A por ellos", sense cap mena de dubte legitimat també pel rei Felipe VI

Analitzo en aquest vídeo el moment històric del govern d'Espanya de coalició PSOE-Podemos, el fet que Iglesias hagi afirmat en el Ple d'investidura que hi ha presos polítics, l'oportunitat única que significa per destensionar i buscar una sortida i la necessitat que ERC i Junts x Cat abandonin l'independentisme màgic. Afirmo, també, que amb Ciudadanos i una Arrimadas incendiària, i un PP que s'acosta a un Vox  que se sent més fort, si es desaprofita aquesta oportunitat vindrà un nou "A por ellos", sense cap mena de dubte legitimat també pel rei Felipe VI.
Crec que la Generalitat, més enllà de la probable inhabitació del president Quim Torra, ha de saber valorar el moment en que ens trobem.

divendres, 5 de febrer del 2016

ORIOL AMORÓS DEIXA L'ESCÓ AL PARLAMENT PER TORNAR A LA SECRETARIA D'IMMIGRACIÓ EN SUBSTITUCIÓ DE XAVIER BOSCH.


 Xavier Bosch, Secretari sortint
Oriol Amorós, deixar el Parlament per tornar a la Secretaria d'Immigració

El fins ara diputat, Oriol Amoros, que va ser l'anterior legislatura portaveu adjunt d'ERC al Parlament, i que va perdre les primàries d'ERC a l'alcaldia de Barcelona front Alfred Bosch, ha estat nomenat nou Secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat. 
Amorós no només es retira de l'activitat parlamentària, sinó que torna així al càrrec que va ostentar entre  entre 2006 i 2010, quan amb el Tripartit va ser Secretari per a la Immigració. Durant aquella etapa va impulsar el Pacte Nacional per a la Immigració i la Llei d’Acollida de les persones immigrades i retornades a Catalunya, i va participar en la negociació de la transferència a la Generalitat de Catalunya de les autoritzacions de permisos de treball. 
El fet que la Conselleria d'Afers Social i Família recaigui ara en la militant d'ERC, Dolors Bassa, ja feia pensar que es cessaria a qui fins fa uns dies ocupava el càrrec, Xavier Bosch, vinculat a Convergència i la Fundació Nous Catalans i que ocupava el càrrec des de 2010. Bosch, que li ha tocat gestionar un període en el que el Govern central va reduir gairebé a cero els fons d'integració a les persones nouvingudes, i va viure episodes complexos com l'expulsió del dirigent de Nous catalans, Noureddine Ziani, ha publicat aquesta carta de comiat que adjunto a continuació:   

ESCRIT DE COMIAT DEL FINS ARA DIRECTOR D'IMMIGRACIÓ DE LA GENERALITAT
Quan un dia de finals de gener de 2011 l’aleshores conseller Josep Lluís Cleries em va presentar les persones de la Direcció General per a la Immigració amb les quals havia de començar a treballar vaig pronunciar unes paraules on, entre d’altres coses, em comprometia a treballar,en equip, com un bon servidor públic i amb lleialtat.
Cinc anys i dues legislatures després deixo el càrrec amb la confiança de pensar que he complert els meus compromisos d’aleshores. Des de la Direcció General per a la Immigració hem fet una feina col•lectiva lleial al govern, a la resta d’institucions i sobretot a la gent, a les persones a qui hem servit tant bé com hem sabut.
Amb aquesta feina he conegut molta gent i he après coses noves en un enriquiment personal que valoro moltíssim.
Però hem hagut de superar serioses dificultats. Per començar, el 2012 Madrid ens va escanyar econòmicament ja que el govern espanyol va deixar a zero els fons que des de feia anys ajudaven a finançar les nostres polítiques d’acollida i integració. Uns fons que no podien ser automàticament coberts per la Generalitat degut als problemes financers que llavors patia i que avui encara pateix. La crisi i la manca de liquiditat van provocar, a més, restriccions en els horaris i les retribucions dels treballadors públics, unes restriccions que no ajudaven precisament a mantenir un bon ritme de feina.
Malgrat aquestes limitacions, però, en aquests anys hem mantingut un bon ritme: hem creat un sistema que ha permès fer més de 100.000 informes d’estrangeria(d’integració social per a l’arrelament social a Catalunya, d’esforç d’integració,d’adequació de l’habitatge i de nacionalitat) d’acord amb el nou reglament de la Llei espanyola d’estrangeria. Hem desenvolupat la Llei d’Acollida de les Persones Immigrades i de les Retornades a Catalunya i hem començat a implementar arreu del país la creació del Servei de Primera Acollida. Un servei innovador per ajudar a les persones nouvingudes des del moment del seu empadronament en un municipi català un servei de formació en les llengües oficials, començant per la catalana,d’orientació laboral i, molt important, de coneixement de la societat catalana i el seu marc legal. Una gran eina per facilitar l’encaix al seu nou entorn social i nacional, posant les bases per a la seva integració al país.
Hem redactat, aprovat i desenvolupat plans i els hem començat a desenvolupar, com el Pla de Ciutadania i Migracions horitzó 2016, elaborat al llarg de tot un any amb la participació de centenars de persones, entitats i institucions; el Pla de Protecció Internacional de Catalunya que ha estat la base sobre la qual s’ha creat el Comitè d’Acollida de Persones Refugiades, en plena activitat en aquests moments;i el Pla de Mobilitat Internacional, pensat per coordinar i impulsar mesures de suport als nostres emigrants, assessorant-los si volen marxar, acompanyant-los mentre són fora i proposant-los mesures perquè puguin tornar dignament.
Hem continuat les polítiques de retorn voluntari, d’inclusió sòciolaboral (PRT), de convalidació de títols universitaris (SARU), d’alfabetització de persones adultes (Lletres per a tothom), hem desenvolupat el protocol contra les Mutilacions Genitals Femenines i hem reunit les entitats municipalistes i les diputacions en una estratègia antirumors i de lluita contra el racisme i la xenofòbia per tot Catalunya.
Tot i les estretors pressupostàries hem distribuït 8 milions euros a les entitats socials del país en concepte de subvencions per ajudar-les a dur a terme la seva feina integradora.També hem fet aportacions importants al Consorci per la Normalització Lingüística per apropar els cursos de català a les entitats de persones migrades.
Un punt i a part es mereixen els ens locals: són una peça clau en les polítiques d’acollida i d’integració de les persones migrades. Hem dedicat molts esforços a ajuntaments i consells comarcals i amb ells hem fet coses junts. I moltes més se n’han de continuar fent. A ells hem dedicat més de 18 milions d’euros a través dels contractes programa anuals.
Tot això i moltes coses més les hem fet un reduït equip humà absolutament vocacional. Vocacional en el sentit de servir, ajudar i comprendre les necessitats però també els anhels d’aquesta gran part de la nostra població vinguda d’arreu del món.
Moltes gràcies a l’equip de direcció: Llorenç, Orland, Rosa Maria, Xavier, a les adjuntes Montse i Maria Rosa, a la meva secretària Esther, a la Rosa i Arantxa. A l’Àngel, al capdavant del comitè d’acollida de refugiats.
Moltes gràcies també a: Jordina, dues Cristines, Xavier, dues Laures, Àurea, Bernat, dues Mireies, Gemma, dos Jordis, Alícia, Pilar, Sabrina,Muntsa, Abdul, Agustí, Elisabet, Pere, Toni, Joan, Anna, Magda, Najat, Ricard, dos Sergis, Artur, dues Martes, Mayte, dues Núries i Maria.
Poca gent per fer una feina enorme. Una feina ha anat encaminada, d’una banda, a facilitar que el 20% de la població catalana que té origen en la immigració recent se senti acollida i faci els passos necessaris per integrar-se en una societat diversa, plural, variada però catalana al cap i a la fi. I, de l’altra,ha estat treballar perquè l’altre 80% entengui la necessitat d’aquesta acollida i faciliti la integració de tothom en una societat cohesionada. La tan esmentada “cohesió social”, és necessària per progressar però saber-la gestionar des de la diversitat d’orígens (tenim persones de 178 nacionalitats diferents), de llengües (se’n parlen 270 a Catalunya), religions i maneres de fer i de pensar és un repte. Un repte immens que hem de continuar assumint. En un país com el nostre, avesat històricament a créixer per la via dels moviments migratoris aquesta tasca és perfectament factible.
Deixo la Direcció General amb una sensació de recança però amb la consciència d’haver fet una bona feina i la confiança que qui em substitueix ho farà amb la mateixa determinació i ganes sota la direcció de la nova consellera Dolors Bassa.
Vull acabar agraint el suport rebut per part de la consellera Neus Munté, des d’ara consellera de la Presidència. Va saber crear un gran equip humà al Departament de Benestar Social i Família basant-se en la confiança. Neus: moltes gràcies.
Ara mateix no sé quina serà la meva propera dedicació. Continuaré, sens dubte en l’entorn de la Fundació Nous Catalans –on hi sóc des de la seva creació, molt abans de ser nomenat director general- treballant amb persones i entitats per aconseguir entre tots la construcció d’una Catalunya millor.
Em podeu localitzar fàcilment a través de Facebook i a twitter (@xavierboschg) des d’on podem estar en contacte de forma àgil.
He començat parlant de lleialtat i vull acabar aquestes paraules manifestant la meva lleialtat però també confiança i compromís amb els presidents Puigdemont i Mas als quals seguiré en el camí de construir una Catalunya, pròspera, justa i lliure. És a dir, independent.
Adéu i fins ben aviat.
Xavier Bosch i Garcia
Barcelona, 26 de gener de 2016

dilluns, 25 de maig del 2015

ALBIOL RECONEIX QUE POT PERDRE L'ALCALDIA MENTRE GUANYEM BADALONA, ERC I INICIATIVA OPTEN PER UN PACTE AL QUE S'HI HAURIA DE SUMAR EL PSC. A diferència del mandat anterior CiU ja no és determinant per tenir majoria absoluta

 Aquesta tarda, després que el Ministeri de l'Interior fes públics els resultats de Badalona, que aquesta matinada havien quedat encallats en el 92%, s'ha confirmat la viabilitat d'un govern de majoria absoluta i d'esquerres a Badalona que impediria la continuïtat de Xavier García Albiol, que ha obtingut 10 regidors, al capdavant de l'Ajuntament de la tercera ciutat de Catalunya. 
El govern d'unitat estaria format per Guanyem Badalona en Comú, candidatura que agrupa entre d'altres a la la CUP i Podem, que ha tret 5 regidors i està encapçalada per l'activista i professora d'institut, Dolors Sabater, per ERC que n'ha tret 3 i està encapçalada pel periodista Oriol Lladó, i Iniciativa que n'obté 2, encapçalada per Álex Mañas. Està per veure si hi formaria part el PSC, amb 4 regidors, encapçalat per Jordi Serra, que ha patit una forta davallada. Però, en principi,sembla clar que els socialistes donaran suport a la investidura d'aquest govern, tot i que encara no s'han posicionat si hi participarien. 
Com a Badalona hi ha 27 regidors, amb aquests 14 s'obtindria la majoria absoluta. A diferència del mandat anterior, ara no caldria el vot de CiU, liderada pel diputat Ferran Falcó, que ha baixat a 2 regidors. Ciutadans n'ha obtingut un.
Per ser investit alcalde, cal que un candidat tingui en el ple de constitució el vot de la majoria absoluta dels regidors, però en el cas que no s'aconsegueixi, assumeix l'alcaldia el cap de llista amb més vots ciutadans, tot i que estigui en minoria al consistori, que és com va arribar Albiol a l'alcaldia en no donar suport CiU a un govern alternatiu. A mig mandat va haver-hi una temptativa de moció de censura, però CiU i Iniciativa no es van posar d'acord. 
De tota manera ara cal que les negociacions avancin i pel que fa a Guanyem Badalona en Comú, Dolors Sabater, que s'ha postulat per liderar el nou govern municipal, m'ha reconegut que qualsevol acord haurà de ser refrendat per les seves bases. Està per veure ara si els quatre partits acceptarien que Sabater fos alcaldessa 4 anys, o voldrien repartir-s'ho en el temps en proporció als vots. 
La possibilitat que el suport del PSC o ERC al govern d'esquerres anés condicionat a pactes a altres municipis o la Diputació, podria dificultar l'acord, però sembla evident que cap dels quatre partits voldria ser responsable d'un desacord que donés de nou l'alcaldia a Albiol.  Així doncs, una cosa serà la investidura de Sabater, amb pacte o no de canvi d'alcalde o alcaldessa d'aquí un temps, i una altra, la governabilitat amb majoria a mig termini. Cal recordar que encara que aquest govern encapaçalat per Sabater perdés el suport d'algun dels quatre partits, només podria fer-se alcalde a Albiol amb una moció de censura que tingués el suport de 14 regidors, i el PP en té 10 i Ciutadans 1, és impensable que CiU i un regidors més donessin suport a la moció.  
També hi hauria la possibilitat que es fes un govern PSC, ERC, i ICV-EUiA en el que no hi entrés Guanyem Badalona, grup que els hi donaria el seu sí a la votació d'investidura, però quedant-se a l'oposició. Sembla gairebé segur és que si el PSC entra a un govern d'esquerres tripartir o quatripartit, l'ex alcalde i cap de llista, Jordi Serra renunciarà previament a l'acta de regidor.
El que està clar és que, tot i la davallada de vots del PSC, Albiol, que ha perdut un regidor, no ha aconseguit la majoria absoluta que pretenia amb la seva campanya de ma dura amb tocs xenòfobs. Un discurs que que el PP ha exportat a tot Catalunya i no li ha donat vots.  I a modus de contrast, es passarà d'un govern que volia tancar les mesquites a un altre amb una regidora musulmana amb vel, Fátima Taleb, número 5 de la llista de Sabater.
I és probable que si Albiol perd l'alcaldia, l'encara alcalde mobilitzarà als grups ciutadans que li donen suport, com va fer quan  es va veure assetjat per diferents escàndols de corrupció en el que el seu equip s'ha vist implicat.
Dolors Sabater, probable nova alcaldessa de Badalona


 Fátima Taleb, nova regidora de Guanyem Badalona en Comú
Oriol Lladó, d'ERC té clar el govern d'esquerres
Álex Mañas, d'ICV-EUiA també hi participaria.


 Jordi Serra del PSC, al'esquerra de la imatge


 Ferran Falcó de CiU. No sembla problable que doni suport al goverr d'esquerres.
          .
Xavier García Albiol
Si Albiol perd l'alcaldia mobilitzarà els seus seguidors
Albiol amb el polèmic regidor de Seguretat, Miguel Jurado
Albiol des de l'oposició fa fer campanya contra l'obertura de mesquites en sòl públic (pagant) o privat

 Campanya d'Albiol d'aquestes eleccions

 RESULTATS DE LES ELECCIONS A BADALONA
 COMUNICAT D'AVUI DE XAVIER GARCÍA ALBIOL
Muchas gracias a todos los que habéis confiado en mi proyecto. Ayer, los vecinos de Badalona -de manera abrumadora- hablasteis y dijisteis, con más votos y más porcentaje que en 2011, que debíamos seguir por el mismo camino. Por aquellas cosas de ley electoral de este país, que es totalmente injusta - y valga decir- el gobierno del PP no se atrevió a cambiar hace un año, con toda probabilidad, dentro de 15 días dejaré de ser el Alcalde de Badalona.
Un pacto entre los partidos perdedores de las elecciones, a cuyo principal rival de esos cuatro partidos doblo en votos y concejales, asaltarán la alcaldía de la ciudad.
Guanyem (que es la CUP y Podemos), PSC, ERC e IC lo tienen claro. Llegados a este punto, será la primera vez en la historia de la ciudad que cuatro partidos que han perdido estrepitosamente las elecciones, asaltan la alcaldía, circunstancia que mucho me temo, será letal para el progreso, imagen, presente y futuro de nuestra ciudad. Al tiempo.

Xavier García Albiol