dissabte, 13 de juny del 2015

ESPERANÇA I FREDOR AL SALÓ DE PLENS I ALEGRIA I TENSIÓ A LA PLAÇA, EN EL PLE QUE HA INVESTIT A SABATER ALCALDESSA DE BADALONA. Sabater ha dit que treballarà per a tots i ha demanat que no s'atii el discurs de l'odi. Albiol ha estat desafiant i no s'ha fet la tradicional foto dels membres del nou consitori. Tot fa pensar que Albiol intentarà crear confrontació front l'independentisme.


Albiol, escolta desafiant, el parlament de la ja alcaldessa, Dolors Sabater

A la plaça s'han viscut moments de tensió i petits enfrontaments. Els mossos han hagut de fer un cordó de separació. Els seguidors d'Albiol portaven gorres i samarretes blaves

Sabater en baixar a la Plaça


Prop d'un miler de persones s'han manifestat a la plaça
Tal com estava previst, Dolors Sabater, cap de llista de Guanyem Badalona en Comú ha estat escollida com a nova alcaldessa de Badalona, amb 15 vots dels regidors de Guanyem Badalona en Comú, PSC, ERC, ICV-EUiA, I CDC, és a dir un més de la majoria absoluta. El fins ara alcalde, Xavier García Albiol, ha obtingut els 10 vots del seu grup, mentre Juan Miguel López de Ciutadans s'ha votat a ell mateix, i Jordi Subirana d'UDC ha votat en blanc. Així doncs, el PP ha perdut l'alcaldia de la tercera ciutat de Catalunya governada fins avui en minoria per García Albiol, a la que va arribar a l'alcaldia després de sacsejar de manera demagògica i esbiaixada diverses problemàtiques relacionades o no amb la immigració i oposant-se a l'obertura de mesquites i oratoris. Fa tres mesos el PP català convençuts que aquesta estratègia els era rentable electoralment, va reproduir el mateix discurs a nombrosos municipis de Catalunya, si bé no els hi ha donat bons resultats.
Aquest migdia fora la plaça hi havia prop d'un miler de persones, alguns concentrats des de dues hores abans, uns convocats per l'entorn d'Albiol "per evitat que Badalona caiga en manos de los independentistas de la CUP", i altres pels partits que han donat suport a Sabater. El Ple, que s'ha retransmès per Badalona TV, s'escolatava a la plaça per megafonia. 
Abans de començar el ple ja s'han produït alguns petits enfrontaments que han anat més enllà dels insults, cosa que ha obligat als mossos d'esquadra a fer un cordó a la plaça separant els dos bàndols. Mentre és habitual que els seguidors dels grups polítics que es fan amb l'alcaldia es concentrin davant dels ajuntaments, avui a Badalona hi havia molts seguidors de García Albiol, que havien estat convocats per un full que cridava a manifestar-se per "evitar que Badalona caigui en mans de la CUP".   


Minuts abans de les dotze, mentre la que seria nomenada alcaldessa rebia informacions i consells de Secretari Municipal sobre com es desenvoluparia l'acte, i els ex alcaldes Jordi Serra i Maite Arqué del PSC i Màrius Díaz del PSUC (primer alcalde de la democràcia) també xerraven distesament amb Sabater, els regidors del PP, en una ambient una mica tens acompanyaven a García Albiol que ha sortit al balcó a saludar als seus seguidors i a rebre l'escridassada dels militans d'esquerres i/o independentistes que eren allà per donar suport a Sabater.
A  Albiol, se'l veia contrariat, donat que fins dijous al mig dia no va acceptar que hauria de traspassar la vara d'alcalde a Sabater, amb la que per desgrat dels tècnics municipals no es va reunir fins dimecres al migdia, atenent les reiterades peticions de Sabater de trobar-se per preparar el relleu. 
Màrius Díaz, primer alcalde democràtic de Badalona i el Secretari Municipal (amb americana), xerren amb Sabater moments abans del ple. A sota, l'ex alcalde socialista, Jordi Serra, encoratja a SabaterSerra serà regidor socialista, però no portaveu dle grup. Mentres tant Albiol, sortia al balcó per saludar als seus per última vegada com alcalde, fet que alguns ho han entès om una provocació.








Els antidisturbis surten a la plaça a separar els dos grups

ALCALDESSA AMB  EL VOT DE 15 DELS 27 REGIDORS
Minuts després de les 12 ha començar el Ple, i els 27 regidors han jurat o promès el càrrec. Tret dels del PP, PSC i el de Ciutadans, tots ho han fet per imperatiu legal i amb farses més curtes o més llargues en relació a la lleialtat al Rei i la Constitució fins que el poble català decideixi. Però quan ho ha fet la regidora d'origen magribí, Fatima Taleb, el president de la Mesa d'Edat, el popular Ramon Riera li ha advertit que potser no seria vàlid.
Tot seguit s'ha procedit a la votació i Sabater ha estat investida amb 15 vots cap a ella (la majoria absoluta són 14), 10 per Albiol, un pel regidor de Ciutadans, i l'abstenció del d'UDC.
Llavors el Ramon Riera del PP -no l'ex alcalde com és habitual- li ha donat la vara d'alcaldessa.

 Sabater, acompanyada dels caps de grup d'Iniciativa (Alex Mañas), ERC (Oriol Lladó) i Alex Pastor (PSC) en rebre la vara.


Tot seguit els diferents grups municipals, de menor a major han exposat el sentit del seu vot.
Juan Miguel López de Ciutadans, ha manifestat que s'ha votat a ell mateix donat que discrepava dels que volen la ruptura amb Espanya i de l'assemblearisme d'esquerres de Guanyem que ha qualificat com un somni juvenil.
A continuació Alex Mañas, d'ICV-EUiA, grup que es va trencar en part fa uns mesos en dimitir el regidor portaveu, Carles Sagués, en donar suport a confluir amb Guanyem en una sola llista, ha manifesta que la pluralitat del consistori i dels grups que donen suport a Sabater, és un actiu positiu. Mañas aprofitant la presència dels ex alcaldes Màrius Díaz i Maite Arqué, als que la ciutadania es referia a ells com en Mario o Màrius, i la Maite com una mostra de proximitat, s'ha referit a la Dolors Sabater com una alcaldessa a la que la gent s'hi referirà pel seu nom, la Dolors.  Mañas també ha celebrat que es tanqui un període negre per Badalona en que Albiol ha utilitzat un discurs racista.

FALCÓ RECORDA QUE INICIATIVA NO VA DONAR SUPORT FA DOS ANYS A LA MOCIÓ DE CENSURA

Ferran Falcó de CiU, ha explicat que ell ha votat a favor de Sabater, mentre el regidor Subirana d'UDC, ha votat en blanc.
Ha reconegut que fa quatre anys ells no van votar ni a Jordi Serra ni a Albiol, cosa que va privar de la majoria a un hipotètic tripartit, fent alcalde a Albiol com a llista més votada. Però llavors ho van fer donat que confiaven que Albiol faria una política pel que fa a la immigració, la imatge de Badalona, el populisme  i les inspeccions i precintos de locals triats en base a l'origen ètnic dels propietaris, diferent al que ha fet. per això van donar suport a un intent de  moció de censura que, segons ell, no va cuatllar en fer-se enrere Iniciativa. I ha explicat que ell no comparteix les idees de Podemos i la CUP que donen suport a Guanyem Badalona, però sí que coneix molt a la Dolors, de qui ha lloat la trajectòria i les moltes coincidències que hi té, pel que tot i no ser necessari el seu vot per fer-la alcaldessa -amb 14 en tenia prou- ha  votat per ella. I ha acabat demanat humilitat al nou govern i que posi per davant de tot la ciutat, i celebrant que s'hagi dit prou a un equip que fomentava el populisme i les fòbies cap a uns o altres.
Per la seva banda Oriol Lladó d'ERC, grupque va quedar fora del consistori fa quatre anys i ara ha obtingut tres regidors i que tenia clar des d'abans de les eleccions donar suport a un govern de colició per fer fora a Albiol, s'ha felicitat del resultat i ha dit que cal fer un govern per a tots els que són a fora, cridin en favor d'uns o dels altres. Ha insistit en la importància del projecte social i per les persones del nou equip amb el que ells hi seran amb Iniciativa i Guanyem, i per les crítiques que s'han fet aquest dies sobre si el govern serà independentista ha dit que s'hi han de sentir còmodes els independentistes i també el federalistes que hi ha a Podem, Iniciativa o el PSC. I parlant d'objectius més concrets s'ha referit a la necessitat de soterra l'autopista de Mataró que talla la ciutat en dos. 

A continuació Alex Pastor, pel PSC, ha manifestat que han votat a favor, si bé ara per ara no entraran al govern i ha demanat que es treballi per tothom. "Badalona com la plaça de la Vila està dividida entre els que criden en favor d'aquest canvi i el que no el volien, però tant uns com altres tenen les mateixes necessitats socials". Pastor ha criticat els quatre anys de mandat d'Albiol i ha demanat cohesionar la ciutat. 
S'ha de dir que el PSC ha rebut moltes pressions pel fet de votar una alcaldessa independentista, com també ha estat pressionat el Partit Socialista d'Euskadi  que van dir que votarien a favor dels partits independentistes bascos que a Vitòria han fet fora de l'alcaldia a Javier Maroto del PP, que ha fet pel que fa a la immigració un discurs calcat al d'Albiol. Finalment a Vitòria el seu vot no era determinant, s'ha trencat l'acord amb el PNB a altres municipis i el PSE han votat en blanc, però perdent l'alcaldia el PP. 
 José Téllez, de Guanyem Badalona en Comú, ha explicat els objectius del seu grup i ha defensat la legitimitat del govern d'esquerres que encapçala Sabater pel fet que quatre grups li han donat suport. I ha acabat citant una frase de la Revolució del Clavells de Portugal i a Emiliano Zapata. 
Juan Miguel López de Ciutadans
Àlex Mañas d'ICV-EUiA
Ferran Falcó de CiU
Oriol Lladó d'ERC

 Álex Pastor del PSC
José Téllez de Guanyem Badalona en Comú
La regidora Fàtima Taleb que ha rebut molts atacs a la xarxa per part dels seguidors d'Albiol


 ALBIOL DESAFIANT
Per la seva banda Xavier García Albiol, que se'l veia molt afectat, ha afirmat que si bé és legal que els partits perdedors es juntin per fer fora al guanyador, no és legítim. Albiol va posar tanques publicitàries fa uns dies demanant respecte a la llista més votada, i es van distribuir milers de fulls convocant a la concentració d'avui "per evitar que Badalona caigui en mans dels independentistes de la CUP". Em consta que, des de dimarts, tant des del PP, com des dels cossos policials de la Generalitat i l'Ajuntament, se li va mostrar la preocupació que la convocatòria a manifestar-se avui, per evitar un govern independentista, se li anés de les mans a Albiol i es produïssin fets violents contra els nous càrrecs públics, alguns dels quals se'ls hi ha imposat una protecció policial que rebutjaven. 
 Albiol, mentre coincidint amb les seves paraules, a la Plaça creixia la tensió i els insults, ha dit que  demanava "als regidors del PP que aixequin el cap i mirin als ulls dels regidors del nou equip de govern perquè ens diferenciem d'ells en moltes coses. I una és que nosaltres hem guanyat i ells no!" Tot seguit responent al que havia dit el portaveu socialista de que la ciutat havia estat dividida per ell, ha dit que "la ciutat no està dividida, està indignada perquè molts veïns creuen que vostès no són un govern legítim". 
Tot seguit s'ha referit al caire independentista del nou govern i ha advertit que si pensaven "utilitzar la ciutat per aquest procés ens tindran al davant per evitar-ho"
Sembla evident que l'eix del discurs de García Albiol a l'ajuntament de Badalona, a les tertúlies i entrevistes televisives ara ja no serà tant la immigració, sinó el rebuig a la independència i la suposada responsabilitat del PSC en recolzar un govern independentista.     




SABATER: "GOVERNAREM PER TOTS I SEREM IMPLACABLES AMB LA CORRUPCIÓ"

Dolors Sabater, posant-se potser en el paper de mestra o professora que fa la classe sense estar darrera la taula, ha fet el seu llarg parlament, dreta amb un faristol al mig del saló de plens. Ha començat repetint unes paraules que va dir el primer alcalde democràtic de Badalona després del franquisme, Màrius Díaz, sobre el poder d ela ciutadania per transformar la societat i la ciutat. I després d'agrair els suports rebuts per part d'Iniciativa i ERC que entraran al govern, ha manifestat que tenen molts punts de coincidència amb el PSC. Ha agraït també el suport de CDC i ha estès la mà i la col·laboració als regidors d'UDC i de Ciutadans. 
Referint-se a Albiol a qui Sabater en aquell moent mirava, si bé ell girava o baixava el cap, ha Sabater ha defensat la legitimitat del seu govern,i també ha estès la mà a Albiol per entendres i col·laborar en projectes de ciutat
Governarem sense excloure ningú, mai més enlloc contra ningú, serem implacables amb la corrupció!", ha advertit Sabater que ha estès la mà als grups que li han fet costat i fins i tot, al PP. 
després s'ha referit a que els polítics havien defraudat al poble i que amb la seva candidatura sorgida de moviments populars, el poble recuperava el poder. i ha dit que no nomes posaria en marxa els consells de participació que funcionaven a Badalona fins 2011 que el PP va oblidar, sinó que els ampliaria.  
S'ha referit a la pobresa, la crisis i les retallades que pateix la gent, front uns governants que han fallat i allunyat de la gent i ha enumerat algunes mesures com abaixar-se el sou perquè treballen a la "casa comuna, la casa de tots". I ha acabat dient que "Serem un govern del poble i pel poble". 
En aixecar-se la sessió, no s'ha fet la tradicional foto de grup del nou consistori donat que els regidors del PP han abandonat immediatament l'ajuntament, sortint Albiol al carrer i marxant pel carrer Francesc Layret evitant creuar la Plaça de la Vila.
Llavors Sabater ha anunciat que al balcó en lloc de sortir ella, hi sortirien les entitats de Badalona que han recuperat el poder i ella ha baixat acompanyada dels regidors que li han donat suport a la plaça on ha estat aclamada.
 Sabater dirigint-se a Albiol que no la mirava


 
 Albiol, abandonat l'Ajuntament sense fer la foto de grup ni donar la mà a la nova alcaldessa


 Els regidors de l'equip de govern baixen a la plaça


 



dijous, 11 de juny del 2015

DOLORS SABATER, LA NOIA QUE PORTAVA UN CAMIÓ PER BADALONA





Dissabte al migdia el Ple Municipal de Badalona nomenarà per majoria absoluta a Dolors Sabater nova alcaldessa, gràcies al pacte acordat entre Guanyem Badalona en Comú, PSC, ERC, ICV-EUiA i CDC. Així es posaran punt i final als quatre anys de mandat del popular Xavier García Albiol, el qual no ha parat de denunciar des del 25 de maig, el que anomena pacte de perdedors, donat que el PP va ser la llista més votada. Des del seu entorn s’ha convocat una concentració el dia del ple per intentar evitar que Sabater sigui alcaldessa.

La llei electoral i de règim local és com és i, evidentment, pot modificar-se. Però cada sistema té els seus pros i contres i s’han d’acceptar les regles del joc. Hi ha països on hi ha una segona volta que, si s’apliqués a Badalona, Sabater com a segona que va quedar, hi hagués concorregut amb el suport dels altres partits “perdedors” que ara li fan costat, pel que, probablement, seria la guanyadora. Hi ha països com Itàlia, amb una gran pluralitat de partits, en que la llista que té més vots rep per llei uns escons de regal que li ajuden a aconseguir una majoria més estable per a la governabilitat; i aquest fet obliga sovint a fer coalicions electorals, donat que junts, si es guanya, es té molts més escons que per separat. Tot sistema és modificable i de vegades beneficia a uns i en altre moment o en un altre lloc als altres. Però amb la campanya d’agitació mediàtica que ha fet Xavier García Albiol contra els pacte de cinc forces per investir Sabater alcaldessa, i després fer un govern de coalició de tres o quatre forces, pretén deslegitimar quelcom que és plenament legal. I qüestionar-ne la legitimitat, fent sortir gent al carrer, és una repetició d’allò que Albiol sap fer tan bé: trencar la cohesió, dividir la ciutadania i intentar enfrontar uns veïns contra els altres. També es critica des de l’entorn d’Albiol el fet que al nou equip de govern hi haurà una regidora musulmana, la Fátima Taleb. Quina paradoxa! Primer des de l’oposició, i aquest quatre anys batallant per impedir que a Badalona els musulmans visibilitzin i normalitzin el seu culte, i ara n’hi haurà una amb vel al govern municipal.

Albiol va guanyar les eleccions fa quatre anys gràcies a sacsejar problemes, identificant certs comportaments a certs orígens ètnics, negant el dret a practicar en espais públics o privats el culte religiós a una part de la ciutadania. I ja en el govern, fent actuacions com precintar acompanyat de la premsa, una sèrie de comerços d’estrangers per l’incompliment d’alguna normativa o alguna irregularitat que, en la majoria de casos i de municipis es resol amb un advertiment o una multa acompanyada d’un termini per solventar aquella deficiència. I encara que els comerços precintats reobririen al cap d’uns dies en resoldre el problema, Albiol aconseguia el que volia, presentar-se com un justicier cap una part de la ciutadania, que, casualment, no pot votar, front una altra que sí que pot fer-ho.


Dolors Sabater, la dona que encapçalarà el govern de coalició de Badalona, no és una dona feble a la que, l’avui alcalde en funcions pugui doblegar fàcilment. És una dona forta i sensible, que fa com ningú allò que creu. Tossuda i generosa, que defensa el que pensa que és just, solidària amb els altres, que considera el treball en equip un valor en si mateix, i profundament vinculada al teixit social, associatiu i polític de Badalona, més enllà de sigles i consignes.


Vaig conèixer a Sabater a finals dels anys setanta al Casal de la Pau de Barcelona i el Moviment d’Objectors de Consciència on tots dos militàvem. Ella era de les poques noies que hi havia, donat que la mili, com el conyac Soberano, era coses d’homes. I ella no era allà per ser la parella d’algun objector. Hi militava perquè creia en la lluita pacifista i antimilitarista, i la coneixíem tots com “la noia del camió de Badalona”. I és que aquella noia de dinou anys portava el camió de l’empresa del seu pare i, conduït per ella, l’utilitzàvem sempre que ens feia falta. Per les primeres rues de carnestoltes que es van fer a Barcelona els anys vuitanta, temps que a Europa hi havia la lluita contra la instal·lació de míssils americans, disfressàvem el seu camió de blindat llança míssils i carrossa pacifista. Un any, crec que va ser el 1983, vam guanyar un dels premis de millors carrossa, que ens el va lliurar la llavors regidora de Cultura, Maria Aurèlia Capmany. Dos anys abans, aquell mateix camió el vam fer servir, no per disfressar-lo de vehicle militar, sinó per fugir-ne. El 23 de febrer de 1981, el dia del cop d’estat, ella va venir de Badalona amb el camió en el que vam carregar i amagar tots els arxius del Casal de la Pau. Si el cop militar triomfava els que dèiem no a la mili teníem molt a perdre.

Recordo que ella llavors ja ens parlava amb tendresa del seu germà gran, Frederic, que tenia una minusvalia de naixement, i que només era capaç de dir una vintena de paraules. I Miozz, manera com ell pronunciava Maria Dolors i se li dirigia, era una d’aquestes. I precisament Miozz és el nom que la Dolors Sabater va posar al seu blog digital fa uns anys.

I combinant la seva vida laboral com a professora d’institut, la vida familiar de mare i esposa, i la social en diferents entitats i projectes, dedicava –i dedica- moltes hores al seu germà gran.

La vida de vegades sorprèn repetint cops dolorosos, i el seu altre germà, Daniel, ara fa dotze anys va patir un íctus que el va obligar a necessitar una cadira de rodes. Ell també estava molt vinculat al món associatiu, era membre dels Castellers, i ella el portava a actes socials i culturals. La invisibilitat i inactivitat és una patologia afegida amb la que els familiars i l’entorn acostuma a castigar als discapacitats –com també ho fa amb els que viuen en la pobresa- i ella hi lluitava cada cap de setmana per trencar-la. I el fet de dedicar molt del seu temps als dos germans amb discapacitat fa que conegui molt bé els murs de la burocràcia i la incomprensió administrativa que sovint pateixen, com també coneix el carrers, els parcs i els equipaments de Badalona on una persona amb cadira de rodes hi pot accedir fàcilment i aquells que no. Quan el germà petit va morir ara fa mig any, els Castellers de Badalona li van aixecar un pilar de dol. La Dolors reconeix aquests dies que, quan li van proposar fa quatre mesos la bogeria d’encapçalar la candidatura de Guanyem Badalona en Comú, hagués dit que no si aquest germà fos viu.    


Ara es fa difícil saber si el govern de coalició que ella encapçalarà des de dissabte a Badalona, estarà en el seu dia a dia més o menys encertat. En els governs de coalició s’ha d’escoltar, dialogar, negociar, pactar, fixar un rumb i acceptar l’acord final. Però per sobre de tot l’alcaldessa i el plenari municipal tenen l´última paraula, encara que sigui d’una candidatura que porta el procés participatiu en el seu ADN. Probablement l’alcalde sortint, Xavier García Albiol continuarà amb la seva estratègia de desqualificació personal cap a ella i cap els partits que han fet pacte. Ella ha encapçalat la llista de Guanyem Badalona en Comú que agrupa a la CUP i Podem, i tindrà el ple d’investidura el suport, també, del regidor i diputat de CDC, Ferran Falcó, el qual ha deixat clar que tot i les seves diferències ideològiques amb aquests dos grups, donarà suport a Sabater per la seva trajectòria i la seva capacitat de treballar i aglutinar.

Que sàpiga Albiol si continua amb la campanya de desqualificació i deslegitimació del nou equip de govern, que tindrà davant una dona que, a diferència d’ell, que no té el suport de ningú més tret del PP, sap teixir complicitats i suports, i que creu que el que divideix a la gent de Badalona no és l’origen ètnic, sinó les desigualtats i la pobresa que molts pateixen o poden patir. Tindrà al davant aquella noia forta i sensible, que amb dinou anys portava un camió per Badalona.




Sabater portant el camió a la Rua de Carnestoltes de Barcelona el 1983
Convocatòria del PP no signada per ningú "per evitar que Badalona caigui en mans de la CUP"
Tanques publicitàries del PP negant la legitimitat de l'acord



 Llegir en castellà al Periódico

dimecres, 10 de juny del 2015

ALBIOL OMPLE BADALONA DE CARTELLS QUE NEGUEN LA LEGITIMITAT A L'ACORD QUE FARÀ ALCALDESSA A SABATER I CONVOCA CONCENTRACIÓ A L'HORA DEL PLE PER EVITAR-HO

En una acció desesperada front l'evidència que Dolors Sabater serà anomenada alcaldessa de Badalona amb els vot dels regidors de Guanyem Badalona en Comú, PSC, ERC, ICV-EUiA i CDC, l'alcalde en funcions Xavier García Albiol i el PP de Badalona han omplert la ciutat de tanques publicitàries i cartells negant la legitimitat d'aquest acord i convocant a una concentració davant l'ajuntament el proper dissabte al matí a l'hora del ple per imperdir-ho.
 Albiol ja va convocar una primera concentració contra el pacte el dimarts de la setmana passada a la que van assistir prop de mil persones.  A les xarxes socials des de l'entorn del PP també es fan comentaris islamòfobs cap a la regidora Fátima Taleb pel fet de ser d'origen magribí i musulmana.
La llei electoral i de règim local estableix que és nomenat alcalde el cap de llista que en el ple de constitució rep el vot de la majoria absoluta dels regidors, i en el cas que cap cap de llista obtingui aquest suport es nomena alcalde el cap de llista de la candidatura que va obtenir més vots a les urnes.
Com Sabater obtindrà el vot de 15 dels 27 regidors serà la nova alcaldessa. ERC i ICV-EUiA entraran al govern. El PSC encara no està clar.
Des de Guanyem Badalona en Comú i ERC s'ha convocat a una celebració festíva i cívica a la plaça. S'ha de dir que hi ha preocupació en l'estament policial per tal que els esdeveniments es descontrolin.

     Cartells del PP contra la el nou govern de Badalona.
Dolors Sabater, ahir a la porta de l'Ajuntament de Badalona
Xavier García Albiol, alcalde en funcions.
La situació a la Plaça de la Vila dissabte pot ser molt tensa

diumenge, 7 de juny del 2015

LA MORT DE TAREK AZIZ, UN CRISTIÀ AL COSTAT DE SADDAM



Divendres va morir a l’hospital d’una presó de Bagdad Tarek Aziz. Aziz, de 79 anys, cristià caldeu, que va ser viceprimer ministre d’Iraq en el temps previ a la invasió americana de 2003 i ministre d’Exteriors durant l’invasió de Kuwait el 1990, i la posterior guerra Tempesta del Desert de1991 amb la que es va fer fora als iraquians del petit emirat petrolier. Des de l’ocupació americana de 2003 estava a la presó, i fa cinc anys va ser condemnat a mort però no va ser executat.

El desembre de 2002 i gener 2003 vaig poder conversar amb ell i assistir a diverses rodes de premsa seves a Bagdad. I a la pregunta sobre les armes de destrucció massiva amb les que George Bush fill justificava la guerra que anava a començar, Aziz repetia una i altra vegada que s’havien destruït després de la guerra de 1991, i que l’Iraq no tenia res a amagar. I com es va veure poc després, les seves paraules eren certes. També deia que cada vegada que al llarg de la història, una potència estrangera havia intentat conquerir, sotmetre o governar l’antiga Mesopotàmia o l’Iraq, fossin els perses, els turcs o els britànics, sempre havien fracassat. I avisava als americans que no entressin a l’Iraq donat que fracassarien. I sense cap mena de dubte el resultat de l’ocupació americana amb la dissolució de les institucions, exèrcit i policia iraquiana, decretada pels ocupants, va portar al país al fracàs absolut.  

Ell era d’un poble prop de Mossul, la mítica Nínive de la Bíblia, capital d'Assíria, un dels llocs amb més cristians del Pròxim Orient que des de fa onze mesos és en mans de l’Estat Islàmic. En temps de Saddam, el fet que un cristià com Aziz estigués a la cúpula del país era una garantia pel prop d’un milió de cristians que hi havia, garantia la pluralitat religiosa i un cert laïcisme del règim, tot i que certament es va perseguir a la majoria xiïta.

En molts moments se’l definia equívocament com el número dos del règim de Saddam, cosa que no era certa, donat que per sobre d'ell estaven el germanastre de Saddam, Barzan al Tikriti, Alí Hassan, conegut com Alí el Químic, o el vicepresident, Taha Yassin Ramadan. Tots sunnites i penjats a la forca el 2007. No era el número dos però sí va ser sempre una de les quatre persones més properes a Saddam i, potser per ser cristià, no va caure en cap de les purgues que Saddam féu entre els quadres dirigents del partit Baas. Unes purgues que consagraven sempre els membres sunnites del clan de Tikrit i feien desaparèixer en daurats exilis o executats per traïdors, a aquells que li podien prendre el lloc. Però Tarek Aziz, com a cristià, mai no hauria pogut ser cap d'un país musulmà, cosa que per a Saddam no el feia perillós. I el fet de ser cristià, amb pinta d'avi entranyable, que dominava les bones maneres i el perfecte anglès de la diplomàcia, el situava en una posició immillorable per donar una imatge d'un Iraq laic i modern front el retrògrad Iran dels aiatol·làs i les monarquies feudals de la península aràbiga.

Mentre Saddam i els altres dirigents van ser penjats per crims fets durant la guerra de l'Iran i persecució de xiïtes i kurds, ell, tot i se condemnat a mort, va salvar la vida, si bé el govern iraquià sempre va rebutjar les peticions d’indult de la seva família i d’algunes comunitats cristianes de dins i fora d’Iraq. I del prop d’un milió de cristians que hi havia  amb Saddam, ara no en queden ni dos cents mil. La persecució de cristians va començar poc després de la guerra, però es va intensificar amb la irrupció de l’Estat Islàmic. Les esglésies de Mossul han estat enderrocades i part de les dones cristianes que no van poden fugir fa un any van ser executades o entregades com esclaves sexuals pels soldats del nou califat del Daesh.

De cap manera pretenc justificar els crims de què ell va ser coresponsable. Però de la mateixa manera que el principi legal de l’Autoritat Palestina que estableix que l’alcalde de Betlem ha de ser un cristià –ara la professora de literatura Vera Baboun-, la presència d’un cristià a la cúpula del règim de Bagdad garantia una llibertat i seguretat per una sèrie de minories que eren a l’antiga Mesopotàmia, abans de l’aparició de l’islam. I amb la seva mort a l’hospital desapareix l’últim dirigent iraquià viu del règim de Saddam, un període que malgrat la brutalitat del règim amb els opositors i la guerra amb l’Iran, sembla que per molts iraquians globalmament, va ser millor que l’actual.   


dijous, 4 de juny del 2015

CONVOCADA CONCENTRACIÓ A LLEIDA CONTRA L'AGRESSIÓ FETA PER UNS NAZIS



El jutge de guàrdia de Lleida va decretat dimecres de la setmana passada l'ingrés a presó sota fiança de 3.000 euros per dos dels tres joves neonazis de Lleida detinguts com a presumptes autors d'haver apallissat un altre noi, d'ideologia independentista el passat 5 de maig al Parc de l'Aigua de Lleida.  Els acusats són Damian P E i Andrés P E (germans) i Pel tercer detingut s'ha imposat llibertat amb ordre d'allunyament de la víctima. Durant l'atac, els agressors van cridar "catalufo de mierda" a la víctima, al que li van trencar la mandíbula..

També hi ha un menor d'edat implicat, que està imputat, com els altres tres, de temptativa de robatori amb violència i un delicte de lesions amb l'agreujant de motivació ideològica.  S'ha de dir que un dels agressors va ser detingut el 2013 per un delicte d'incitació a l'odi i discriminació. Els detinguts van reconèixer ser al llocs dels fets i veure l'agressió, però neguen haver-hi participat.

 

dimarts, 2 de juny del 2015

800 PERSONES ES CONCENTREN AL BARRI DE LA SALUT DE BADALONA EN L'ACTE DE SUPORT A ALBIOL

(Actualitzat dimarts 9 de juny: La informació feta pública ahir al vespre de que el PSC es plantejaria acceptar un govern municipal del PP a Badalona, sense Albiol, crec que és un farol. De totes formes Albiol veu compatible ser cap de l'oposició a Badalona amb anar dels primers a la llista del PP al Congrés del Dipultats, i a la direcció estatal del PP de Madrid li semblaria bé tenir l'Albiol al Congrés del Diputats (i a les tertúlies de TV) donant canya contra els socialistes i l'independentisme. 
Albiol ha convocat una concentració dissabte davant l'ajuntament per evitar que "caigui en mans de la CUP" Clica aquí
--------------
(Actualitzat dia 7 de juny: Es prepara una concentració "especial" de suport a Albiol el dissabte dia 13 a l'hora del ple d'investidura davant i dins l'ajuntament, i diferents accions pels dies posteriors. Hi ha recollida de signatures,  i el traspàs de poders sembla que no serà armoniós ni pactat)
 -------------------------------------------------
Unes 800 persones s'han concentrat avui  al barri de la Salut de Badalona en l'acte organitzat per l'alcalde Xavier García Albiol, sota el lema "Para que lo que no han ganado en las urnas no lo ganen en los despachos" contra el pacte dels partits d'esquerra de la ciutat per formar un govern de progrés amb majoria absoluta encapçalat per Dolors Sabater.
L'alcalde ha fet un parlament, entre crits d'aclamació i aplaudiments, denunciant el que ell considera "pacte de perdedors" que farà que Dolors Sabater sigui alcaldessa, a la que ha qualificat com una militant independentista d'extrema esquerra de Podemos i la CUP. Ha demanat al PSC que reflexioni  i ha fet una crida als assistents per tal que parlin amb amics, veïns i familiars socialistes per tal que el PSC no voti a favor de Sabater. I ha afirmat que en cas que el proper dia 13 abandoni l'alcaldia, treballarà des de l'oposició contra la política d'aquest nou govern municipal i per recuperar el govern de la ciutat. 


Albiol ha parlat al costat d'una pancarta amb el lema "Keremos Albiol alqualde". Alguns veïns portaven les mateixes samarretes "Albiol no te rindas, tu lucha es mi lucha" que el PP va distribuir fa dos anys i mig als seus seguidors per manifestar-se quan van esclatar diversos escàndols de corrupció, i que es van veure per primera vegada el 29 d'octubre de 2012 davant l'Ajuntament, quan se celebrava un ple en el que el PP va perdre el regidor David Gómez. En aquell ple Gómez va passar a ser no adscrit, i va acusar a Albiol de pretendre fer-lo responsable d'una sèrie de casos de presumpta corrupció o irregularitats de les que Gómez responsabilitzava a altres regidors. Irregularitat que aquell dia es van tractar en el ple a petició de l'oposició. També va mobilitzar els seus seguidors el 20 de novembre del 2013 a l'Audiència de Barcelona quan va ser jutjat pels pamflets xenòfobs. 

Faltant onze dies pel ple de constitució del nou ajuntament, ja es dóna per segur que PSC, ERC, i Iniciativa votaran a favor de la investidura de la cap de llista de Guanyem Badalona en Comú, si bé està per determinar els acords programàtics i si el PSC formarà o no part del govern.  El cap de llista d'ERC Oriol Lladó, va deixar clar durant la campanya que donaria suport a un pacte que fes fora a Garcia Albiol de l'alcaldia. En el cas de que el socialistes en formessin part, probablement no hi serà l'ex alcalde Jordi Serra.  El PP té 10 regidors i és la llista més votada, i la llei diu que serà alcalde aquell cap de llista que tingui en el ple de constitució la majoria absoluta dels regidors, i en el cas que ningú la obtingui és alcalde el cap de la llista més votada a les urnes. 
Com Guanyem Badalona en té 5, PSC 4, ERC 3 i Iniciativa 2, sumen 14 que és la majoria absoluta. Està per veure que farà CiU que ha baixat i en té 2, si bé el seu vot no canviarà res. 




Albiol parlant amb la pancarta darrera seu d"KEREMOS ALBIOL ALQUALDE"


Imatges de la concentració d'aquesta tarda.

MANIFESTACIONS ANTERIORS DELS SEGUIDORS D'ALBIOL:


Manifestants en favor d'Albiol el dia del judici pel pamflets xenòfobs
 
Manifestants amb les mateixes samarretes que avui en el ple del 29 d'octubre de 2012

CONVOCATÒRIA  CONTRA EL NOU EQUIP DE GOVERN:


dilluns, 1 de juny del 2015

PxC NO FA AUTOCRÍTICA I ADVERTEIX ALS QUI CELEBREN LA SEVA PATACADA QUE "QUI RIU ÚLTIM, RIU MILLOR"



Després de vuit dies de mutisme informatiu, el Comitè Executiu de Plataforma per Catalunya ha penjat a la  web del partit un comunicat agraint la feina feta pels militants i candidats i valorant els mals resultats obtinguts a les municipals del dia 24.
Unes eleccions en les que PxCs'ha desplomat passant dels 66.007 vots i 67 regidors de 2011, a només 27.348 vots i 8 regidors. La patacada ha sigut total a la demarcació de Barcelona, que passa dels 47 regidors de 2011 a només un, Mònica Lora a Mataró. PxC parla de 9 regidors obtinguts, no de 8 com diuen els resultats provisionals, donat que en un posterior recompte de les paperetes del municipi de Roquetes s'han comptat diferent dos vots donats per nuls i PxC obtindria un regidor que els resultats provisionals l'atorgaven a ERC. Ara s'està a l'espera del recurs d'ERC que reivindica aquest regidor que podria anar a PxC.
PxC que tenia representació a bona part de la Catalunya interior on, més a més, era a diversos consells comarcals, i a ciutats com Santa Coloma de Gramenet (3 regidors), L'Hospitalet (2), Sant Adrià del Besos (1) o Sant Boi de Llobregat (3), ha quedat fora. 
La perplexitat dels dirigents de PxC ha sigut molt gran a municipis com Sant Boi de Llobregat on el Secretari d'Organització i Comunicació, David Parada, ha obtingut 1.604 vots, un 4,82%, faltant-li només 90 vots per entrar. Però si ho mirem així, a Mataró, on el 2011 com a Sant Boi van obtenir tres regidors, Mònica Lora ha estat de sort, donat que  ha entrat amb el 5,64%. 

Així doncs la força de PxC està ara al sud i el nord de Catalunya, amb el Vendrell, on en tenien 5 i ara n'han obtingut 3, als que cal sumar el regidor a Amposta i un probable a Roquetes, i d'altra banda a les comarques gironines amb dos a Salt i un al petit municipi de Sant Miquel de Fluvià.  A Lleida no n'hi ha cap, tot i que el regidor de Cervera, fundador de PxC, Mateu Figuerola va reintegra-se a Plataforma, i a la demarcació de Barcelona només Mònica Lora a Mataró. 
A part hi ha Josep Anglada que ha entrat a Vic per Plataforma Vigatana. Ell ha tret 836 vots, mentre la llista de PxC encapçalada per Joan Carles Fuentes només 106. Així doncs l'anàlisis que feien per justificar la destitució d'Anglada -al marge de les disputes econòmiques- de que inicialment PxC obtenia vots gràcies a Anglada, però des de 2010, degut a les sortides de to del president, els vots s'obtenien "malgrat l'Anglada" i que ara sense l'Anglada pujarien, no ha estat correcte.

En el comunicat PxC afirma que tot i haver lluitat "contra vent i marea, d'una banda contra la casta corrupta del sistema i les seves marques blanques com Ciudadanos i per l'altre contra la ultraesquerra radical", aquests han  difamat sense parar "amb mentides, injúries i calúmnies la imatge del nostre partit".    
I s'atribueix la davallada a "d'una banda el creixement de l'independentisme aborregat a la Catalunya interior i per l'altre el constant martelleig dels mitjans de comunicació amb les alternatives controlades pel sistema com Podemos o Ciudadanos ha fet molt difícil que el poble descarregués el vot en clau local i si en clau nacional. Una clau en la qual amb el veto sistemàtic dels mitjans de comunicació és molt complicat competir en aquest moment de tremend viratge a l'esquerra radical."
El comunicat diu que s'han comés errors, però ni els explica ni els analitza, limitant-se a anunciar que "des de PxC seguirem lluitant, ara més que mai, fent una ferma autocrítica, aprenent dels errors i intentant enderrocar com més aviat tots aquells murs que s'interposin en el nostre camí". 
Finalment després de comparar la davallada amb altres que ha tingut el Front Nacional francès al llarg de la seva història, adverteig als que han celebrat els mals resultatd e PxC o la donen per morta que "A tots aquells, que han obert el cava abans d'hora, a tots aquells que ens han donat per morts i enterrats, aneu amb compte perquè qualsevol dia pot ser bo perquè us senti molt malament. El que riu últim, riu millor... "

Tot i que d'aquí uns dies faré un anàlisis ampli de la patacada de PxC contextualitzant-la amb els mals resultats que ha obtingut el PP català a alguns municipis que va assumir les consignes de PxC: "Primer els de casa", "no a la mesquita", etc..., crec que la davallada de PxC es deu a tres factors. 
El primer és que la immigració ha sortit de l'agenda política i la gent no perceb l'immigrant com una amenaça, més enllà de l'existència real del gihadisme contra el que s'ha de lluitar, però sense criminalitzar cap col·lectiu ètnic o religiós. 
El segon és que agradi o no, el pes mediàtic i electoral d'Anglada en un partit tan peculiar i personalista com era PxC (recodrem que els actes començaven amb els militants i simpatitzants drets cridant: "Josep Anglada, ho fas de puta mare...! President! President!") era molt més gran del que pensaven els militants i regidors. I lligat a això, els diferents culebrots posteriors a la destitució d'Anglada, amb fets com la imputació del Secretari General i altres dirigents per la temptativa d'atemptar contra Anglada els hi ha passat factura. 
Canviar de líder visible a un any de les eleccions té els seus riscos, i més si es fa de manera traumàtica i amb denúncies creuades, i es posa un nou president "feble", Xavier Simó, que no incomoda a ningú en la guerra de successió pel lideratge, però sense capacitat per omplir el buit deixat per Anglada. Un espai que tampoc ha sabut ocupar el Secretari General, Robert Hernando. I també ha perjudicat a PxC canviar el símbol posant la bandera de Sant Jordi entre la P i la C.
En tercer lloc, Anglada i PxC va rebre molts vots prestats del descontent. Vots que han anat efectivament a forces emergents com Podemos i Ciutadans.

Ara, tot i que diuen que el no ser a les institucions els donarà més temps i llibertat per actuar, caldrà veure què fan aquells membres de la direcció que vivien del sou de cap de grup municipal, i assignacions com a regidors i consellers comarcals.


ELS DIRIGENTS QUE SURTEN REFORÇATS EN CONTINUAR COM A REGIDORS:





SERGI FABRI I SERGI CONCE(PCIÓN), regidors de Salt. Pertanyen a les Joventuts Identitàries que imiten estètica d'Albada Daurada. A sota Sergio Conce amb Nikolaos Michaloliakos.  El regidor de Sant Miquel de Fluvià pertany també a les Joventuts Identitàtries



MÒNICA LORA, regidora de Mataró, únic càrrec electe de la demarcació de Barcelona
AUGUST ARMENGOL, cap de llista del Vendrell on han obtingut tres regidors. Hi ha un regidor a Amposta i un pendent de recomptes i recursos a Roquetes. Anglada serà de nou a l'ajuntament de Vic.   


        

Canviar de líder i de símbol poc abans de les eleccions és un error

L'ÚLTIM REGIDOR DE PxC D'UN PERÍODE CONVULS. Dimecres 10 de juny prendrà possessió de l'acta de regidor de Mataró, José María Giménez, per ocupar per 3 dies el lloc que va deixar vacant Carles Fontbona. Giménez entrarà com a no adscrit en estar enfrontat amb M.Lora

Encara que podria semblar un acudit, en el ple de tancament de mandat de l'Ajuntament de Mataró que se celebrarà el dimecres 10 de juny, en el que el consistori sortint ha d'aprovar l'acta de l'anterior ple, es nomenarà com a nou regidor (per tres dies) a  José María Giménez Marín per ocupar el lloc que va quedar vacant el passat 9 d'abril, quan va dimitir el regidor de Plataforma per Catalunya, Carles Fontbona, al que Mònica Lora havia comunicat setmanes abans que no comptava amb ell per la llista de les eleccions del 24 de maig. 
La persona que ocuparà el lloc, José M Giménez, es un dels membres de la comunitat gitana de Mataró que van entrar a PxC, en entendre que l'ajuntament socialista afavoria als magribins a l'hora de donar nous permisos pels "mercadillos". Però Giménez fa més d'un any va trencar amb Mònica Lora, així que entrarà com a regidor no adscrit, al costat del regidor exPxC, Juan Gabriel Ponce, també no adscrit. 
Ponce en deixar PxC va denunciar "la manca de transparència de Mònica Lora pel que fa als comptes del Grup Municipal", la qual té dedicació exclusiva com a regidora de l'oposició, "amb un sou anual brut de 37.800 euros, a més de les dietes per assistència a plens, i l'assignació de consellera comarcal". Ponce es va queixar diverses vegades de l'opacitat amb la que, des del seu punt de vista, es gestionen els 3.000 euros mensuals del Grup Municipal de PxC, més l'assignació de 6.600 euros anuals per haver obtingut tres regidors. Per la seva banda Lora va acusar a Ponce d'afavorir al PP.
Fa dos mesos, en dimitir Fontbona la portaveu del grup i cap de llista, Mònica Lora, em va dir  que "la llista de l'any 2011 va ser feta de manera precipitada i això va ser un error, que no repetirem". 
A les eleccions del passat dia 24, PxC va obtenir només una regidora, Mònica Lora, front els tres de 2011. El nou consitori es constituirà el dissabte dia 13 al migdia. Lorà serà també a partir del dia 13 de juny l´única representant municipal a la demarcació de Barcelona, front els 47 que va obtenir fa 4 anys.

 José M Giménez, ocuparà el lloc del regidor de PxC, Carles Fontbona (esquerra), que va dimitir fa dos mesos, però serà no adscrit, a l'igual que Juan G Ponce (a la dreta de la foto). Dels tres regidor que va obtenir PxC el 2011, ara només n'ha obtingut una, Mònica Lora, que serà l´únic càrrec electe de PxC de tota la demarcació de Barcelona  
J M Giménez
ACTUALITZAT 10 de juny: 
A sota imatge de la pressa de possessió de l'acta de regidor de José M Giménez.
Tot i que els regidors que no repetirien en no haver-se presentat o no haver estat escollits, van intervenir per acomiadar-se, ell no ho va fer.
Acabat el ple es va fer la foto de tot el consitori sortint