dijous, 9 d’abril del 2015

ADÉU XAVIER VINADER, PERIODISTA COMPROMÈS I EXPERT EN ULTRADRETA



Avui ha mort el periodista Xavier Vinader, que va haver de fugir d'Espanya i va ser empresonat el 1981 per haver publicat sobre l'extremadreta i le seves conexions amb els aparell de l'estat. Com a conseqüència del seu treball, es va convertir en un dels objectius d’aquests grups: va patir dos atemptats i un intent de segrest. Va ser un dels periodistes d'investigació més brillants i compromesos.
Ara fa quatre anys jo coincidia amb ell els dijous a la Com Ràdio. Ell feia seva secció sobre històries policials poc després de les vuit del vespre, i mitja hora més tard entrava jo. Però sovint com el taxi adaptat que el recollia a casa seva trigava, jo havia d'avançar la meva secció sobre política internacional i conflictes. En aquell temps jo estava començant a escriure el llibre sobre ultradreta "Xenofòbia a Catalunya" i abans o després del programa conversàvem sobre el moviment ultra i sempre em donava savis consells i aportava fets i informacions que em van ser  molt útils.
Potser la vida no t'ha tractat com et mereixies, avui ens has deixat, però el teu exemple i el teu testimoni perdura, mestre!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada