diumenge, 17 de juny del 2012

ACTE: "EL FEIXISME ARREU D'EUROPA, DE GRÈCIA AL CLOT"

Ahir al migdia vaig participar a l'acte "El feixisme arreu d'Europa, de Grècia al Clot", organitzat per Unitat contra el Feixisme i el Racisme del Clot-Camp de l'Arpa. 
Va intervenir una portaveu d'Unitat, que va demanar el tancament del Centre Social Militia, Casal Tramuntana i va explicar amb un mapa com el barri s'havia omplert de pintades feixistes els últims mesos. Va parlar l'activista grec Lefteris Banos, que va explicar la situació a Grècia i el creixement de la neofeixista Aurora Daurada (clica aquí), i jo mateix, que vaig analitzar el moviment identitari, neofeixista o d'extremadreta a Europa, Catalunya i l'Estat espanyol, on PxC exporta ara Plataforma por la Libertad. Vaig comentar com el moment actual té algunes semblances amb el que va propiciar la irrupció dels feixismes a Europa els anys 30. 
 També vaig explicar què és la Casa Pound a Itàlia i com el Casal Tramuntana s'emmiralla en aquesta experiència antisistema ubicada a l'extremadreta -els diuen que són identitaris- però que a nivell econòmic fa propostes en alguns aspectes semblants als de l'extremaesquerra i de l'esquerra social que demana el trencament amb la Unió Europea i la sortida de l'euro. 
Tot seguit una dotzena d'assitents van agafar el micròfon per exposar els seus punts de vista, mostrant la preocupació pel creixement d el'extremadreta i per l'obertura del Centre Tramuntana.






Link de l'acte d'Unitat Contra el Feixisme
Link facebook UCFiR de Sant Martí, Clot i Camp de l'Arpa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada