dissabte, 23 de maig del 2015

TANCA EL CASAL TRAMUNTANA. El grup ultra que estava poc actiu des que va canviar d'ubicació, ho ha anunciat en un comunicat

El Casal Tramuntana de Barcelona, obert el gener de 2012 al carrer Independència 333 amb el nom de "Militia",  i traslladat el juliol de 2014 al carrer Alcalá de Guadaira, ha anunciat avui dissabte el seu tancament. 
Aquest centre volia importar a Catalunya i l'Estat espanyol el model de la la neofeixista Casa Pound de Roma, de Gianlucca Iannone. Va ser impulsat entre d'altres persones pel regidor de PxC de L´Hospitalet, Alberto Sánchez, i va ser motiu de diverses campanyes en favor del seu tancament per entitats de tota mena del Clot, Camp de l'Arpa i la Verneda i de tot Barcelona liderada per Unitat Contra el Feixisme i el Racisme.
Tramuntana feia activitats de tipus intern en les que hi participaven entre 30 i 80 persones, si bé els dissabtes o diumenges, que jugava el Madrid o l'Espanyol, podien aglutinar més gent en el seu local. 
Tot i que ells negaven ser ultres i nazis, afirmant que només eren identitaris, alguns dels seus dirigents van ser fotografiats amb símbols i banderes feixistes en celebracions com la de la victòria de la selecció espanyola l'1 de juliol de 2012. Molts d'ells militaven o havien col·laborat amb Plataforma X Catalunya i altres grups com Democracia Nacional o el MSR.
També feien recollida de menjor "per gent de casa", si bé aquest últims mesos tenien molt poca activitat. 
Sense cap mena de dubte el rebuig social que generaven les seves activitats i idees xenòfobes  ha influit que ni tinguessin el creixement que esperaven ni aconseguissin sinergies en el barri. 

 La seva inauguració, amb el nom de "Militia" es va anunciar per les xarxes socials amb un acte en el que havien de parlar Gianluca Iannone, el feixista italià  Gabriele Adinolfi, i el reponsable de relacions internacional de PxC, Enrique Ravello. Finalment Iannone no hi va assistir donat que va ser detingut a Roma el dia abans per la seva implicació en un tiroteig entre grups ultres.
Uns mesos després van decidir canviar el nom pel de Casal Tramuntana.




Membres de Tramuntana celebrant la victòria de La Roja

COMUNICAT DE TRAMUNTANA: 
Después de 3 años y medio de lucha constante el Casal Tramuntana ha decidido cesar su actividad a finales de este mes. Ha sido una decisión consensuada, bien meditada por los responsables de la organización y tomada de forma sosegada.


Son varios los factores que nos han llevado a tal determinación, pero el principal se basa fundamentalmente en la sensación de un tiempo a esta parte de que se estaba terminando una etapa y había que iniciar una nueva. Siempre hemos tenido muy claro que las entidades y las siglas son sólo un medio y no un fin en sí mismo, y que lo realmente importante es defender de la forma más eficaz posible la Patria, la Justicia Social y la identidad de nuestro pueblo.


Comienza una nueva etapa, y con ella emergerán grandes e ilusionantes proyectos. Los responsables del Casal Tramuntana nos sentimos satisfechos de haber sido el árbol del que han brotado los frutos del trabajo, la ilusión, el compromiso, la creatividad, la tenacidad, la camaradería, el idealismo y el esfuerzo, y deseamos que de estos frutos arraiguen pronto las semillas para nuevos proyectos. 

Es imposible echar la vista atrás de estos más de tres años de lucha y no emocionarse con el recuerdo de tantos momentos inolvidables; el frenesí de incontables noches de activismo, el cariño con el que afrontábamos las múltiples campañas solidarias, lo que hemos aprendido y disfrutado en las conferencias y diferentes actividades culturales, los acalorados debates para trazar desde las grandes estrategias a los más nimios detalles en comunicados e imágenes, el sello que hemos dejado en manifestaciones y homenajes, y la camaradería y amistad forjada en la lucha pero también en celebraciones, viajes y excursiones. 
También ha habido momentos difíciles que afrontábamos juntos, obstáculos en el camino que al superarlos nos hacían más fuertes, errores de los que tanto hemos aprendido, pero todos esos momentos tristes quedan eclipsados por el más difícil de todos, la herida que aún sigue abierta en nuestros corazones de la marcha de Sergio.
El local del Casal Tramuntana ha sido un punto neurálgico del patriotismo en Barcelona, motor de innumerables iniciativas y punto de encuentro para cientos de personas que encontraban en nuestra casa un oasis de libertad y de resistencia.
Gracias a todos aquellos que habéis colaborado en este gran proyecto, a los que ayudasteis a hacerlo nacer, a los que habéis estado siempre ahí, a los que lo hicisteis grande, a los que supisteis estar en los buenos momentos y en los malos, y a los que nos apoyasteis siempre de forma incondicional, sin vosotros nada de esto hubiera sido posible. 
El Casal Tramuntana cierra sus puertas, sí, pero la lucha continúa, y aquellos que sienten el amor por la Patria y por la Causa, los infatigables que no se dejan vencer por el desaliento, los valientes que no conocen el verbo rendirse, los inconformistas que no se resignan a la triste realidad, y los guerreros que no conocen otra vida que la lucha, todos ellos encontrarán pronto una nueva trinchera para seguir peleando.
¡La lucha continúa!, ¡nos vemos en la siguiente trinchera!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada