divendres, 7 d’octubre del 2011

El meu llibre "Xenofòbia a Catalunya" no es podrà presentar en un local municipal de Salt


El meu llibre "Xenofòbia a Catalunya" no es podrà presentar a Salt.
Ara fa tres setmanes vaig parlar amb els responsables de la biblioteca Iu Buigas per fer allà la presentació el dimecres 26 d'octubre, dia -i setmana- en que no hi havia cap acte previst. Seguint el procediment habitual vaig presentar el dia 21 de setembre la instància a l'Ajuntament dirigida al Sr. Alcalde, Jaume Torramadé, indicant que si aquell dia no es podia presentar, es podia fer altres dies d'aquella setmana o la següent a la mateixa biblioteca o a altres locals públics municipals de Salt. Vaig saber extraoficialment que l'equip de govern preferia que no es fes la presentació abans de les eleccions del 20-N i que potser, casualment, es programaria per aquell dia un acte d’aniversari de la biblioteca.
El passat 26 de setembre, en acabar el Ple municipal vaig preguntar al Sr. Alcalde i al regidor de Cultura, Robert Fàbregas, si la meva petició tenia resposta. L'alcalde va respondre amb evasives i el regidor em va dir que potser aquell dia se celebraria l'acte d’aniversari de la biblioteca. Jo li vaig dir que llavors es podia fer un altre dia allà mateix o en altres locals com Mas Mota, Comacros, etc.
El dia 28 de setembre vaig enviar dos mails a l’alcalde i al regidor preguntant si ja sabien quin dia i on es podia presentar, sense rebre resposta.
Aquest matí he comprovat l'agenda de la biblioteca i no té cap acte previst per aquella setmana.
El no saber quin dia es faria, ens impedia, també, planificar altres actes de promoció del llibre per aquella setmana i la següent. I a mida que passaven les setmanes es perdia l'oportunitat de trobar llocs privats o públics a Salt o Girona no dependents de l'Ajuntament de Salt abans de l'inici de la campanya electoral. Una possibilitat és fer-ho a la Llibreria 22 de Girona, on fa unes setmanes vaig presentar el llibre del meu amic, Said el Kadaoui, acompanyat de J M Terricabres, que desitjo que es recuperi aviat de l'accident. El problema és que la 22, a causa del premis Just Casero, no podria ser fins el 16 de novembre, que coincidiria amb el tram final de la campanya electoral.
Per això aquesta tarda he presentat un escrit al registre de l'Ajuntament de Salt, comunicant que davant el seu silenci, renuncio a presentar el llibre en un local municipal de Salt.
Properament diré on es farà.
Les altres presentacions, són el dimarts 25 d'octubre a les 19,30 a la llibreria Bertrand deBarcelona, i el divendres 28  a les 19,30 a la llibreria La Tralla de Vic. 
 
 

 

3 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Realment és preocupant que no puguis fer la presentació a un equipament municipal de Salt. Tot el meu suport i anirem a la presentació allà on sigui, i en farem difusió!

    ResponElimina
  3. A Mataró ens cal també! Tens previst presentar-hi el llibre?

    ResponElimina