dilluns, 1 d’octubre del 2018

EXPLICO AL PUNT AVUI, QUÈ VA SIGNIFICAR PER MI L'1-O


El Punt Avui pregunta a 50 persones de diferents àmbits què va significar a nivell personal i a nivell de país l'1 d'octubre d'ara fa una any. Sóc un dels preguntats i aquesta és la meva resposta:



"Era a l'escola Ramon Llull de Barcelona i em va impactar veure centenars de persones fent resistència pacífica enfront de la brutalitat policial. Una brutalitat que superava molt la que recordava
dels grisos. Jo, que durant els anys vuitanta i noranta vaig publicar articles molt durs contra ETA cada cop que matava un policia, vaig tenir un xoc emocional, i em preguntava si des de Madrid estaven interessats que sorgís a Catalunya una violència similar. A nivell de país, crec que van provocar una ferida que costarà molt de tancar."




Clica per veure més imatges de l'1-O al Ramon Llull de Barcelona


3 comentaris:

  1. ¿Fue más justificada o benigna la actuación de los mozos contra los indignados?

    Quién declara sin sonrojo que la policía fue el pasado año más brutal que durante la dictadura no contestara la pregunta.

    ResponElimina
  2. Si te refieres a las cargas del pasado día 1, ante el Parlament o la Jefatura de la Policía Nacional, eran manifestantes que intentaban entrar por la fuerza en dicho edificios y algunos se comportaban violentamente contra los Mossos, cosa muy distinta al 1-O que se agredió a gente que estaba pacíficamente esperando para votar.
    Si te refieres a los indignados de Pç Catalunya de 2011, pues los Mossos -y algunos urbanos- ejercieron una violencia desde mi punto de vista desproporcionada contra jóvenes que acampaban pacíficamente en un espacio público.

    ResponElimina
  3. Gracias Xavier por la (inesperada) respuesta.

    Tu respuesta personal es condenar la desproporción en el 2017 y el 2011. Pero aquí el asunto no es individual sino de una parte importante de los catalanes.

    Ni es moral ni merece credibilidad una sociedad que ignora la actuación de mozos y urbana en el 2011 y se escandaliza por la realizada por la policía nacional en 2017.

    Leeré con interés pero no responderé a tus consideraciones. Quiero escuchar no tener la última palabra.

    ResponElimina