dimecres, 6 de febrer del 2013

ANGLADA RECORRE LA INADMISSIÓ DE LA QUERELLA CONTRA MI

PxC ha fet públic aquest comunicat informant que ha presentat recurs a la inadmissió de la querella contra mi per certs fragments del llibre "Xenofòbia a Catalunya". Reprodueixo el comunicat. Sorprèn que critiqui que un fiscal vingués a la presentació del meu llibre a Barcelona, quan ell va seure a primera fila a la de Vic i va tuitejar que s'ho havia passat molt bé. 
Anar a l'artricle i text d'inadmissió, clica 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)
El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha presentat aquest dilluns un recurs contra la decisió del jutge previ informe del Ministeri Fiscals de reforma i apel·lació davant la inadmissió a tràmit de la querella contra Xavier Rius Sant.
Vic I Redacció. - El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, no s'ha sorprès per la decisió del Jutjat d'Instrucció número 15 de Barcelona de no admetre a tràmit la querella presentada contra el Sr Xavier Rius Sant per presumptes injúries i calúmnies en el contingut del seu projecte de llibre titulat "xenofòbia a Catalunya" propagat per una editorial de tirada autonòmica.
Segons Anglada "els motius d'inadmissió a tràmit de la querella poc tenen a veure amb els motius pels quals es va querellar aquesta part". En aquest sentit, el líder identitari ha assenyalat que "és totalment incongruent, per exemple, que una persona que em tracta de malalt mental en el seu llibre, per la seva Senyoria sigui una crítica seriosa, segons paraules literals de la seva resolució, que no mereixi de tutela judicial ". Per seguir afirmant Anglada que ell mai es va querellar per ser titllat de franquista, en canvi sí que es va querellar per una concatenació d'adjectius com ara:"franquista, de superar fins i tot les fronteres del racisme - sense oblidar que els actes racistes estan penats en el nostre ordenament jurídic -, de titllar la majoria de membres del meu partit de persones minvades intel·lectualment, de relacionar el nostre partit amb la perillositat del discurs de Breivik, d'acusar membres del meu partit de perpetrar delictes de profanació religiosa en el terreny comprat pels musulmans per construir una mesquita a Salt (Girona) ... i una infinitat més de judicis de valor altament injuriosos i calúmnies, com per exemple, acusar d'un delicte de tinença il·lícita d'armes, de causar danys a la propietat aliena i d'un delicte de ús indegut d'informació privilegiada entre altres amb la finalitat que el lector senti rebuig cap a tot allò relacionat amb Plataforma per Catalunya ".
Situació xocant amb l'afirmació de la resolució de la jutge que declara la INADMISSIÓ en afirmar que: "les dades que aboca l'autor en el llibre han estat redactats complint un deure específic de diligència". Doncs segons Anglada, el seu comportament seria diligent "Si tingués els test del càlcul del coeficient intel·lectual dels membres del meu partit, de les proves de tots els delictes que ens imputa ... i en definitiva de tots els documents que fonamentin les seves afirmacions ja que així ho estableix el Codi Penal en els seus articles 207 i següents, entre d'altres ".En cas contrari, el seu actuar "negligent i irresponsable ha comptat amb el beneplàcit de la Justícia". El que segons el líder identitari no em va sorprendre ja que: "no és estrany veure algun fiscal o anunciar la seva presència en les presentacions dels abrics de quimeres en forma de llibres que li publiquen a aquest personatge”.
Segons Anglada, la inadmissió a tràmit de la querella "no deixa de ser la continuació d'una caça de bruixes que va tenir el seu origen l'any 2007, quan Plataforma per Catalunya va començar a protagonitzar un ascens que no va agradar i que es va concretar en episodis com el judici d'una jornada de treball de durada per uns pamflets irònics, entre molts més ". Concretant Anglada, que aquest escomesa que han patit ell i el partit del qual és president es concreta en fets com: "el boicot informatiu que patim quan ens presentem a unes eleccions" "bé només ens solen esmentar els mitjans de comunicació amb contingut negatiu per nosaltres ". Pel líder identitari, judicialment la cosa no és molt diferent "sense anar més lluny denuncio un intent d'agressió a la meva persona després de la conclusió de l'última diada del meu partit i fiscalia m'obsequia amb una imputació en un delicte de tortures o tracte degradant en sortir en els mitjans de comunicació que un dels nois que em va intentar agredir era marroquina i ignorar jo aquesta circumstància" i en canvi "un magribí m'amenaça de mort, la amenaça figura a internet, i això ho qualifiquen com una falta". També "m’intenta agredir un noi causant danys al meu vehicle quan vaig en cotxe al meu domicili a ulls d'un agent de Mossos d'Esquadra i únicament veuen falta a la conducta d'aquest noi". Per tots aquests exemples, el líder identitari no el sorprèn en absolut "l'actuació de la Justícia en inadmetre la querella presentada contra aquest personatge", per això aquest dilluns s'ha presentat recurs contra la inadmissió a tràmit de la querella perquè creu que "part de la poma encara està sana i encara mantenim l'esperança de ser tractats objectivament ".
PxC
Vic, 5 febrer 2013
 Anglada a la presentació del llibre a Vic, l'octubre de 2011
Anglada a Salt setmanes després (foto: Tot Salt)
 Anglada signant el meu llibre a un militat a finals de març.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada